CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 27 mars 2009

Play Off 2

Ikväll är det dags igen.
Efter att ha avverkat Småland är det nu dags för hajarna att ta sig an Östergötland.
Med andra ord, ikväll spelas den första matchen i Play Off 2.
Det hemma i Farstahallen 20.00, med mig vid rodret och motståndet står Finspång för.
Vad vet man om Finspång då?
Jo, de har en usel hemsida, pratar fånigt och det hängde på håret att klarade sin kvalplats.
Ikväll gäller det V som i Vinna för hajarna.

Några andra V:n står mina högt älskade söner för.
De är förutom Väldigt, Viktiga, (Vuxna!?!), Välartade även Vackra å kan man tänka,
i år blir de 22 och 23 – gaaahhhhh… vad tiden går.
Det mest fascinerande med dessa gossar är att de med endast ett drygt år mellan sig,
uppväxta under samma tak, med samma förutsättningar är så otroligt olika.
Tänkte göra en snabbpresentation av dem, det ur en mamma ögon.
Hans Sebastian född -86 & Carl Leopold född -87
Om Leopold är NK så är Sebban Jack & Jones.
Leopold umgås med vänner och Sebban hänger med polare
Leopold minglar runt Stureplan medan Sebban vimlar på söderhaken.
Leopold går på nattklubb för att nätverka medan Sebban går på krogen och träffar nytt folk.
Leopold är den vältalige humoristen medan Sebban är den händiga fixaren.
Sebban säger vad han tycker medan Leopold är diplomat ut i fingerspetsarna.
Sebban tar tag i bitarna som behöver fixas medan Leopold undviker all form av konflikt in i det längsta.
Sebban ordnar mat om han är hungrig, Leopold står och stirrar i kylen, stänger igen den (det i bästa fall) och går därifrån hungrig.
Å japp – jag har skämt bort dem båda, kanske den ena mer än den andra (märks det på beskrivningen???)

I tisdags åkte Pelle till fjälls.
Inte alperna utan i krokarna runt Kittelfjäll och Tärnaby.
Han och Matte har sedan många år en ’killgrej’ ihop, förutom meckandet med hojarna så de åker till fjällen.
Där åker de skoter och dricker whiskey (dock inte vad det är sagts till mig samtidigt).
Jag är aldrig särskilt förtjust när Perre åker iväg, inte för att det gör något att vara ensam hemma utan för oron att något ska hända när han e borta, jag e lite nojjig jag…

Hade storstilade planer för den här veckan, men har,
förstås hunnit nada…
Ses i Farstahallen
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar