CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 mars 2009

Vårdagsjämningsfredag!

Idag är det vårdagjämning, för mig betyder det att våren är här!
Strumpor av, dunjackan väck och handskarna bort – barfota skuttar jag ner i skorna, brrr…
Hur var det nu?
Man ska frysa in våren och svettas in hösten, eller var det vice versa???
Tusan, jag lär mig aldrig det där :)

I morgon ska vi på dop.
En av Perres 137 kusiner har ynglat av sig och fått ännu en liten.
För huvudpersonen Tuvalis del tror jag det kvittar om vi kommer eller ej, men för vår del så ska det bli jättekul att äntligen få se Skomakarkusin Stefans hus.
De har säkert bott där i typ 100 år men vi har ännu inte tagit oss i kragen och förpassat oss till de norra delarna av staden, skäms på oss.
Så, äntligen – tack för inbjudan som äntligen ger oss en god anledning att åka förbi Ursvik och kika.

På söndag är det retur.
Alltså det är returmatch i herrarnas kval till division 1 – det borta i Sävsjö mot Sävsjö.
Trots goda omen som en bra hårdag, bästa parkeringen blev ledig precis när jag svängde in vid hallen samt att turålyckopennan var nedpackad så gick det inte vägen.
Matchen blev en spännande historia i tre akter.
När vi i sista ledde med två mål kände jag en svag doft av 3 poäng – koncentration, ’andas in genom näsan och ut lååångsamt genom munnen’, ’andas in genom näsan och andas ut lååångsamt genom munnen’, ’andas in genom näsan och andas ut lååångsamt genom munnen’, pust…
Men tusan hakar – smålänningarna drog det längsta strået och vann med 7-6 :(

Avslutningsvis, en avslöjande parentes!
Som den stabile och rutinerade seckräv jag är finns det få saker som kan få mig ur balans.
Det finns egentligen bara två saker som får mig att se RÖTT.
BONGOTRUMMOR
och HULIGANTUTOR !!!
Jag blir som tokig, galen och rabiat av dessa (o)ljud, det spelar ingen roll om otygen är med oss eller mot oss – JAG TÅL DEM INTE, gahhhh……..
Så, pliiiis Charksen – för en trogen supporters skull.
Ställer Sävsjö fansen upp till dans med bongotrummor igen – se till å rocka röven av dem så att det endast återstår kaffeved av de där trummorna.

Så, ha en bra helg
Kram/Carina
& Co
P.s
Skulle någon Sävsjöbo leta sig in här så kan jag bara hälsa.
Slå ni på era trummor, jag kommer inte att fysiskt vara på plats i Sävsjö -så mig retar ni inte =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar