CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 6 februari 2010

Fy farao!

Inget Fredagsmail förra veckan
Inget Fredagsmail denna vecka
Jag vet, jag är en dålig människa.

Tror jag har nämnt det förut men det tål att upprepas.
Vad är det som händer med språket varför måste det sväras så förbålt mycket?
Jag kan bara inte med alla dessa svordomar och könsord, har aldrig kunnat det, uurkk å blää…
Värst är det när tjejer svär, vad vill man uppnå – nej, fy för denna totalt missförstådda omvända jämlikhet
Som ’gammal’ utvikningstjej kan man väl knappast anklaga mig för att vara en moraltant, anser dessutom att jag har allmänt rätt liberal inställning till det mesta, men NEJ svordomar går tvärbort
Vet inte vad det är för puritansk ådra jag har men det kraftfullaste uttrycket jag kan få till är ’fasiken’, ’jäklar, ’tusan’ eller ’hellskotta’, okej – vid något enstaka tillfälle då jag varit riktigt upprörd har det nog hänt att ett starkare ord kommit över mina läppar.
Just nu är jag upprörd, sitter och svär för mig själv som en bortbindare, grrr – fick inte jobbet som jag hoppats så mycket på :(
Efter tre intervjuer, telefonkontakt och mailkontakt, trodde jag inte de längre kunde motstå min totala charmoffensiv – hade jobbet som i en liten ask.
Hur kunde det bli fel, jag som trodde jag var rätt!
Resten av veckan har jag lusläst Platsbanken
Åt pipsvängen med Student Consulting, far och flyg med Academic Work Sweden och Student Work kan dra till skogs – skälet, jo som arbetssökande har du inte ens en chans att söka utav dem utannonserade tjänster om man inte är högskolestuderande eller har varit.
Är så trött på alla platsannonser, ’Serviceinriktad medarbetare sökes’, hur många söker jobb och medger att de är oserviceinriktade???
Det här betyder att mitt jobbsökande nu har nått fas tre, dvs.
’Allt är av intresse’ (nästan!)
Heltid, deltid – inomhus, utomhus.
socialt, osocialt – städtant, mattant
med telefon, utan telefon – med flextid, utan flext…nää där går nog gränsen…
Å säljare och sopgubbe = BIG no nos
Någon som vet något?
Hör av er, tack!

Det sägs att man får starkare ben i uppförsbacke
Må så gott
/Carina

4 kommentarer:

  1. Åh.. du är också i den svängen - det är baske mig det svåraste och lägst "avlönade" arbete man gör i sitt liv - att söka nytt jobb - men det kräver tamejtusan fingertoppskänsla samtidigt som man behöver armbåga sig fram riktigt hårt för att nå mål.

    Nu tar vi helg!
    *KRAM*

    SvaraRadera
  2. Jag brukar tänka varje dag hur priviligerad jag är som har TRE jobb!! Men i dag är jag så trött och känner att jag inte skulle orka en dag till. Men på något konstigt sätt så tar man nya tag på måndag och är lika glad igen över att man har jobb.

    Det är tungt att vara utan, men man får tänka sig att det inte kommer att vara så för alltid - förhopnningsvis.

    Ett bra tips är att investera i tid, för det har man ont av sedan när du väl får jobb.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. Jag är arbetslös sen den 9 november 2009.....
    Jag har aldrig varit arbetslös annars,tänkte tipsa dig om att söka upp någon
    jobbcoch.En Jobbcoch får du genom arbetsförmedlingen,kan vara lättare att få en
    sådan,utvidga kontakter etc.
    Hoppas att det ordnar sig för dig.
    Kramiz Helena

    SvaraRadera
  4. Hej hej på er!
    Tackar så mycket för uppfriskande uppbackning.
    Ibörjan var jag rätt kaxig och trodde att detta med jobb löser sig så fort som jag sätter igång och söka.
    Har sökt sedan i höstas och sänt iväg en avsevärd mängd med ansökningar, endast ett fåtal arbetsgivare har bemödat sig med att återkoppla - fy farao :(

    Keep on rocking
    /Carina

    SvaraRadera