CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 27 februari 2010

OM vs MC

Då vara det dags Perre att få sina behov tillfredställda (no no you dirty minds).
Om jag är en Mollyholic så är Perre torsk på mc.
Han har två skönheter som står hemma i garaget, en man kör fort i skogen med och en man kör fort på vägen med, nu vill han även ha en man håller balansen i skogen med (jag förstår att ni imponeras över mina djupa motorcykelkunskaper, men så ligger det också 20 års erfarenhet bakom).
Igår säger han – ’packa väskan gumman. Vi ska till Örebro, Mellerud och Göteborg en sväng’, öhhh va???
Jepp, hag har ringt på lite trailhojar så vi ska åka och kolla på dem!
Svar jabba =)
Jag struntar väl i själva hojarna men några dagar på resande fot, kanske hitta någon Mollybutik och en hotellvistelse låter lockande he he…
Städar packar donar – lämnar tillbaka hyrbilen typ 17.59, suck, alltid sena…
Nu drar vi - ’plånboken’ säger Perre, fasiken jag har glömt plånboken.
Vi vänder hem och hämtar.
Åker igen, ’hundmat’ säger jag, vi måste handla hundmat – stannar vid affären och gör det.
Sätter mig i bilen, tittar på Perre han tittar tillbaka – hmm, klockan är över sju, inget hotell för natten bokat, dessutom brukar det vara lite knepigare att hitta ett ’hundhotell’.
Ähh, vi åker hem istället, sätter väckarklockan tidigt å drar, ok Pelle!
05.00, väckarklockan ringer – 07.30 uppstigning, åhhh vad vi e trötta…
Jag gör mig iordning, Perre går med Dessi.
Jag är klar, Perre kommer in med Dessi.
Säger, ’Vi kan inte åka ännu’, va???
Måste fixa stöttor till taket på uterummet först, grannens tak rasade inatt - ok…
Snön kommer garanterat göra uterummet till kaffeved om vi inte gör något, ok - jo fattar…
Behöver jag säga att Pelle just är på Bauhaus…

To be continue…
/Carina

3 kommentarer:

  1. Ja det ser ut som om det är bäst att ni fixar taket innan, jag håller tummarna för att ni kommer iväg idag. Måndag måste du ju vara hemma igen ;-)

    SvaraRadera
  2. Nix pix, har förutseende nog ändrat tiden till tisdag 17.00 :)

    SvaraRadera
  3. Ojdå, det låter som om snön satte käppar i hjulet där ja... Fast den kanske smälter nu? Kram

    SvaraRadera