CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 8 februari 2010

Nattuggla

Vilken nattuggla jag har gått och blivit, lite som ’back in old days’, jag som var så stolt över mitt morgonpigga beteende.
Skulle kunna tro att jag ligger i hårdträning inför nattsändningarna från det kommande vinter OS, låter bra, lite av en sportfåne som man är.
I helgen har jag verkligen gjort nada, den effektiva sidan av mig har definitivt tagit semester.
Har iofs shoppat lite OM (hysch, inte så högt), kom över en tröja på rea från en webbutik i Holland (jag hör hur varningsklockorna börjar ringa) som det var så bra pris på så att jag inte kunde motstå den, sen var det ett linne på Blocket som var ett ’must have’ till det facila priset av 500:-, fattar ni???
Saker man inte kan leva utan till priser som det känns som om de kastar sakerna efter mig, (oj, oj nu hör jag hur de tidigare ganska diskreta varningsklockorna har ökat avsevärt i styrka - BING, BONG, BING, BONG, hjääälp)!
I brist på annat nyttigt/vettigt/viktigt att göra har det blivit en hel del surfande.
Perre och jag har legat som två paschor i soffan (dock inte med mer uppvaktning än av varandra) med varsin laptop i famnen (same procedure as last…) många bloggar blir det.
Har kunnat se att det just nu råder en pulvertrend bland mina OM-bloggar, detta faktum triggade mig till den grad att jag tog bilen bort till Ica och köpte upp mig på en tvåveckorsomgång.
Nu jädrar ska kilona pulveriseras.
Apropå pulver kom jag och tänka på Trazan och Banarnes alteregos Nicko och Pulver.
-”Du Pulver - Är det sant att du är världens modigaste man?”
-”Du Nicko - Ja, jag är rädd för det!”
He he he, de e humor på hög nivå…

Oaa hela natten...
/Carina

8 kommentarer:

  1. Japp, precis så är det ;0) med OM sakerna man inte kan leva utan ha-ha!! Jag är tyvärr lika hopplös jag...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Jo då, slår ha-begäret till är det svårt att stå emot!

    SvaraRadera
  3. Jag måste vara en grinkärring. När min man är hemma blir jag skitsur när han sitter vid datorn för då vill jag umgås. Mitt bloggande blir mindre när han är hemma men när han är borta blir datorn min kvällspartner. Jag läser andra bloggar om att de sitter vid varsin dator så jag börjar inse att det är dags att släppa tyglarna och släppa lös mannen vid datorn och jag ska blogga mera även när han är hemma. Visst är det kul att fynda Odd Molly. Jag tycker att det finns så mycket fint på tradera som jag hellre vill ha än plagg från nya släppet. Lycka till med pulverdieten!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hallå där!

    Jag anhåller om att få gifta bort min dotter med din vansinnigt snygge son Leopold, bara namnet låter ju som om det vore en prins, en riktig drömprins alltså. ;-)

    Kollade lite bakåt i din blogg och hittade någon bild där han fyller år, herregud om man varit 20 år yngre. Antar att ni haft en hel del prinsessor springandes hos er när han var i tonåren. *hehe*

    Kul att du fyndat Molly, det har jag med...blev så sur över att det var så lite i sista släppet att jag surfade in hos Amy Fitts&Co och beställde en alchemistry l/s i mörkgrå och en sjal på rea. Har tittat så länge på blusen att den inte fanns kvar i min storlek nånstans i Svedala och hos Amy var det till och med rea. Jippie!!

    Jobbsökeri är kul! NOT!

    I vartenda jobb ska man vara stresstålig, vem f*n är stresstålig. Alla klarar väl lite stress någon gång men ingen klarar att konstant jobba under stress. Nu ska jag låta lite klok, om du inte fick jobbet så var det inte meningen för att det väntar något annat bättre jobb på dig. =)

    Kramar om och skickar lyckospark i rumpen!

    SvaraRadera
  5. -->Livet i Byn
    Härligt å höra att det inte bara är jag som spontanshoppar på Tradera, suck.
    Ny lottorad inlämnad :)
    -->Linda G
    Ja, det är helt sjukt - jag som anser mig vara en hyfsat diciplinerad person!?!
    -->Camilla
    He he, grinkärring å grinkärring, det vet jag förstås inte, alla måste väl umgås på det sätt som känns bra för dem. Snarare är det väl så att det är jag som är lite knäpp som tycker att det är mysigt att sitta i varsin soffa, sippandes på ett glas vin, slött zappandes på tv´n med varsin laptop i knät :)
    Tackar för pulverdiets pushningen, inne på dag 2 heja heja.
    -->Maria
    Ha ha - underbart :)
    Ja, visst är han söt den lille parveln.
    Skulle gärna se honom bortgift, dock verkar det inte som om han själv går i de planerna. Näe, här är det Stureplansliv som gäller, det till min stora förfäran.
    Å det har varit väldigt lugnt på 'damfronten' här hemma, söt har han (å även brorsan) varit och tillika blyg, det är först de senaste åren han blommat ut.
    Instämmer att det senaste OM-släppet innehöll 0 av intressanta saker (talar förstås utefter mig själv) och då det fortsatt finns en massa MÅSTEN från gamla kollektioner så är det Tradera som gäller.
    Å blir MYCKET irriterad på alla dessa tjusiga substantiv som man ska leva upp till.
    Tack för lyckosparken, tror den kan behövas.
    Intervjun gick sådär, var så nervös så jag bubblad om allt å inget, suck

    /Carina

    SvaraRadera
  6. Spontan-shopping på tradera...det får adrenalinet att rusa genom ådrorna ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Tredje dagen idag? Gud vad jag liid...eller jag menar förstås "....är AVIS på dig!" ;-) Håll ut säger jag bara, det är så skönt när man kommit över den värsta matabstinensen och man känner att man faktiskt fixar det. två veckor av sitt liv, vad är väl det?
    Kämpa på nu!!
    KRAM Nutrilett-tanten

    SvaraRadera
  8. --> Sara
    Ja hjälp, får snart börja söka för det här. Min man frågade mig vid middagen om det var läge att sätta ut en 'Lyxfällanvarning'.
    --> Evalena
    Hör å häpna, det går förvånadsvärt bra har istortsett inte känt någon hunger alls, har heller inte gått ner mer än ynka 4hg sedan i måndags. :(

    SvaraRadera