CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 28 februari 2010

Touchdown Åmål

Så kom vi iväg igår då…
Dvs. vi kom till Vårby sedan svängde Perre av motorvägen och in vid närmsta Byggvaruhus, vad ska vi göra här frågade jag förvirrat???
Ähh, jag bara MÅSTE kolla en teori jag har om snö som faller på plasttak med någon som kan de där grejerna.
Tjugo minuter senare hoppar en nöjd Pelle in i bilen, han har fått svar på sina frågor och var belåten - de e Perre det =)
Lunch intogs på trevlig vägkrog, några bord bort satt ’Tok-Erik’, ni som läst Svensk Maffia vet vem jag talar om alternativt sett TV4 dokumentären ’Inlåst’ – hur som helst såg han snäll ut.
Stannade i Karlskoga, Perre kollade in en trailhoj, den var tydligen fantastisk – jodå, tyckte den var snygg, även om den hade vissa drag av damcykel ;)
Åkte vidare, då det började mörkna började vi leta natthärbärge.
Nästa ’stora’ ort var Åmål, så Åmål fick det bli.
Hittade ett hundhotell – yes =)
Upp på rummet, vilade – det är ju så jobbigt att köra/åka bil….
Tog oss ner till den 200 man stora matsalen som för stunden bestod av 0 gäster.
Vi fick matsedeln, där erbjöds:
Stekt falukorv och pommes
Grillkorv och pommes
Kebabtallrik med pommes
Köttbullar med pommes

Samt
Hamburgare i två storlekar med pommes.
Vi slog till med varsina Kebabtallrikar, utan pommes...
Frågar tjejen i kassa om man kunde beställa vin, 'Absolut' sa hon.
Topp sa vi, vi skulle vilja ha två glas rosé.
Öhh, säger den unga tjejen, vet inte om vi har det, måste ringa baren och kolla.
Hon lyfter luren bort till baren och säger, ’Hej, de e Linda, du har vi nå´t vin som heter ???’ursäkta men vad sa ni att vinet hette???
Perre och jag utbytte några menade blickar och svarar. ’Rosévin’.
’Jo, de undrar om det finns ett vin som heter rosé???'
En stunds hummande i telefon och vi får svaret, 'ja det finns Chill Out’.
I rosé undrar vi – 'nej svarar hon, bara vitt och rött'.
OK, två glas vitt då.
Sätter oss vid ett av de tomma borden.
Efter en stund kommer bartjejen gåendes med två glas vitt vin, hon säger glatt ’Här kommer jag med era rosé’
Jag och Perre utbyter ännu en gång menade blickar och säger, eeeé ok – men det ser väldigt mycket ut som vitt :)'
He he, ’jag menade ju det’ säger den unga damen…
Jag säger bara ’Fucking Åmål’

/Carre
Perre
Dessan

Tok-Erik

En Trailhoj

Hotell Dalhall

1 kommentar:

  1. Oj oj Åmål är inte min favorit ort men då jag har kunder där så är det bara att bita ihop. Stadshotellet är min favorit de hr ju gratis middg till gästerna ;-)

    SvaraRadera