CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 5 februari 2010

Rockfest ?!?

I lördags hemkomna från Belgien lade sig Perre i badet – å somnade
Jag intog soffan för å kolla posten – å somnade
Vaknade av att Åsa ringde och med lätt stressad stämma förkunnade vad klockan var…
Oops, somnade visst =)
Snabbfix, ringde stora sonen som körde oss in till stan (tack Sebban).
Avnjöt en helt ok middag med Åsa och hennes Lasse.
Sen var det ’rock´n roll’ som gällde - Ohhh yeahhh!
Min ’gamle’ vän Matsa har som hobby att lira lite rock.
Deras band kör en gång om året en kompisrockrest å vi var redo.
Eller redo föresten… kände att jag hade stora problem med att väcka partydjuret inom mig, uppladdningen var kanske inte den bästa, gjorde iallafall några tappra försök att breaka loss, det gick väl sådär. Vet inte om det bara var jag men nog tycktes det som om ’gubbarna’ hade halkat in lite i dansbandssvängen sedan senast, fick lite känsla av 'Rock goes Dansbandskamp', hallå vad är detta???
Mer hevy metall åt folket tack!
Nåja, det var mycket trevligt att träffa Matsa (som efter denna afton går under namnet Matza).
Åsa, Matz och jag lärde känna varandra då vi jobbade ihop på N3sport (underbara människor) Frank lockade jag dit senare.
Frank (Frallan) är en av mina absolut äldsta vänner, vi har en historik på närmare 45 år bakåt, pretty cool
Å är det någon som av en händelse skulle känna igen denna gråsprängda herre så är det nog så…
Yes, de e Mr.Rusta him self Frankie, Frankie, min gamle vän :)
Då Perre skulle upp å jobba avvek vi relativt tidigt (00.30 får nog betraktas som tidigt i rocksammanhang!!!), vi promenerade från Norra Station ner till Centralen.
Gick traditionsenligt in på Hotell Sign, måste bara tillägga att de har bland de häftigaste toaletterna som finns i stan.
Handfaten är bara som en enda lååång svart granitskiva och inne på toaletterna är toapappret svart, så läckert.
Tog taxi hem
Nä nu är det dags att hoppa ner i loppkorgen.
Imorgon är det fredag
/Black Carina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar