CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 9 juli 2010

Det mesta är på g...

Flera månaders planering börjar nå sin final
Är det inte märkligt så säg å ena sidan känner jag en oerhört lättnad över att kunna lägga allt detta bakom mig å andra sidan börjar jag redan nu känna hur en viss saknad och sorg börjar leta sig fram.
Fröet om att ha en JÄTTEFEST såddes redan i januari, det har sedan vuxit fram både mentalt och verbalt för att nu (eller imorgon då) nå sin kulmen.
Att jag fyllde år (eller nåja, fyller år – födelsedagen är först den 15:e) var skälet till planeringen. Själva födelsedagen har sedan förpassats till det sekundära – nu är det fokus på fest/party ’el masse’!
Mer mat, mer dricka, mer musik och mer människor…
Yabbadabbadooo, tusan vad det här ska bli kul =)

Känner mig som en virrpanna på en indisk marknad – så mycket saker, så förvirrad så lite tid. Allt som ska göras allt som ska fixas och allt som kan gå fel.
Försöker febrilt ta mig tiden att njuta av cirkusen, vara cool ’äh, det som går fel blir fel, säkert bara jag som märker å solen går upp imorgon i alla fall’ – det fungerar i ungefär 3,37 sekunder innan kontrollfreaket inom mig tar över igen.
Allt måste vara perfekt, allt måste matcha in i minsta detalj, allt måste räcka och bli över och alla gäster MÅSTE ha sjudundrans kul’, det sistnämnda är förstås svårt att planera men jobbar som en gnu på att gästerna ska känna sig (propp)mätta, (super)nöjda och (jätte)belåtna – allt annat kommer jag naturligtvis att ta som ett personligt nederlag och ett stort misslyckande.
Antalet anmälda gäster ligger nu på dryga 80, känner mig hyfsat nöjd.
Finns det hjärterum så finns det …, har DU fått ändrade planer för helgen så är DU/NI självfallet fortsatt varmt välkomna hit.
Vill även passa på och tacka till er som under den senaste veckan har hjälpt mig att be till de högra makter som vädergudarna utgör, ni har gjort ett fantastiskt bra jobb så solen verkar vara med oss.

Perre börjar nå nivån snäppet över sönderstressad, hans tålamod drar i taket om minsta ’flugjäkel’ har nerver att sätta sig på honom – då vet ni ungefär nivån…
Sebban är alltid på G
Leopold har jag nu inte sett på 7 veckor (söker i minnet hur han ser ut), enligt uppgift på Facebook mår han bra och det finns ingen anledning till oro.

Så alla vänner
å alla jag känner
Later
/Carina

3 kommentarer:

  1. Åh va spännande med festen!!!!
    Om man bara hade bott närmare så hade jag anmält mig direkt!!!
    Tror att allt kommer att bli toppen:-)
    Tänk, min kusin som bor i England i normala fall har ett sommarhus här..
    Hon och hennes man (rik sådan) har nyligen haft för tredje året i rad sin Giant Gig in the Garden fest där de står för hela festen som alla är välkomna på och bjuder in musiker från hela världen, mat och dricka ingår i inträdet men inträdet går till smiletrain (fattiga barn födda med gomspalt)
    De hade nästan 400 människor hemma på sin tomt och för att blidka alla grannar var de självklart inbjudna:-D
    Jag tycker du är skit tuff som vågar ordna till en så stor fest...
    Hade önskat att jag hade lite av det i mig;-)
    Ser framemot massor av bilder sen!!!
    Nu har jag mest spånat iväg så jag avslutar det här och nu:-D
    Ha en underbar helg,
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jag skulle så gärna vilja komma! Synd att vi är borta i veckan när du är i krokarna! Det blir väl fler gånger förhoppningsvis! Ha en riktig, attans brakfest i drömklänningen. Hoppas att det blir jättelyckat och att du får många dyrbara presentkort:) Kram och grattis i förskott!

    SvaraRadera
  3. Detta kommer med all säkerhet bli en hejdundrandes brakfest, även om inte jag kommer. ;) Mohahahaha....
    Skulle vi bjudit in våra grannar hade det varit typ 3 familjer och de bor minst 500 meter åt 3 olika håll. Japp, jag bor på landet. :D

    SvaraRadera