CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 7 juli 2010

Smack on the head!

Svischade iväg till IKEA en sväng.
Körde kortrundan dvs. påfyllning av ljus, servetter och glas – so far so god.
Körde i lugnan ro Älvsjövägen hemåt, som den laglydiga individ jag är stannar jag vid rött ljus – BOOM, det gjorde inte han bakom…
Poff sade det i nacken, AJ - blev mest irriterad över att behöva avbryta telefonsamtalet som jag hade.
Ut och kolla, bilen helt ok – tack och lov.
Tog ’den ouppmärksamme bilförarens’ uppgifter och åkte hem, väl hemma tog den kloka sidan över och jag insåg att ett ’nackskott’ inte är att leka med.
Ringde SöS som rekommenderade mig att åka in och kolla, de upplyste även om Närsjukhuset i Farsta, ringde dit – fast kom fel eftersom jag inte tillhörde dem utan Carema, ringde dit – de rekommenderade mig att åka till SöS. Åkte till SöS.
Pratade med sjuksköterska, betalade i kassan, pratade med sjuksköterska som rådfrågade läkarpraktikant. Efter konsultation klassades min ’skada’ som en lättare trafikskada (no shit Sherlock, kände mig inte ens skadad), fördelen med detta var att jag hamnade i ’lightkön’ och hänvisades därmed till nytt väntrum.
En kort stund senare hörde jag mitt namn ropas och blev hänvisad till undersökningsrum, trevlig ung läkare kände och klämde på mig (självklart på ett professionellt men behagligt sätt), hans omdöme blev att jag skulle förpassas till röntgen.
Nya korridorer passerades på väg till röntgen, här fick jag erlägga en ny avgift och gavs möjligheten att avnjuta fotbollen på tv för en stund.
En röntgensköterska hämtade mig och ledde mig försiktigt till röntgenrummet (man skulle tydligen var försiktig med nackskador), jag röntgades i alla möjliga och omöjliga vinklar, avtackades och fick på egen hand ta mig tillbaka till den ’vanliga’ akuten.
Slutligen blev jag åter uppropad av trevlig uska som förde mig tillbaka till den tjusiga unga läkaren.
Han kunde konstatera att det bara var mjukdelar (å dessa finns det gott om) som fick sig en smäll, Voltaren i 10 dagar och jag kommer känna mig som 40 (kollade noga att kombinationen Voltaren och champagne fungerade tíllsammans - nema problema sa Mr. Cityakuten).

Besökets behållning var annars att jag hittade en likasinnad dvs. en Mollytoka som ramlat på cykeln i väntrummet (alltså hon hade inte cyklat i väntrummet utan satt där för att hon ramlat på cykeln, ähh – ni fattar).

The show must go on.
/Carro

7 kommentarer:

  1. Godmorgon!

    Jösse vilken smäll du fick då! Väldigt bra du kollades upp noggrant, för som du mycket riktigt påpekade så är nackskador inget att leka med!

    Måste berömma dig för ditt sätt att skriva här i bloggen! Du formulerar dig både roligt, informativt, ironiskt o kritiskt. Allt i en salig röra o med en stor portion humor o självironi. Läser hos dig lite då o då, ofta småfnittrandes.
    Skönt planerna inför festen inte blir "störda" av olyckan.. Kram

    SvaraRadera
  2. Morrn morrn Annelie!
    Äh, vill inte förminska mig men 'airbagen' löstes inte ut vilket innebär att smällen var 'måttlig' :)

    Tack, bugar och niger för ditt beröm.
    För en enkel bloggare så betyder det oerhört mycket med lite beröm, det är på många sätt det som är drivkraften i skrivandet.

    Välkommen tillbaka =)

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken tur (eller otur) du hade! Man måste kolla upp och ha dokumenterat sånt där om det kommer efter. Kram

    SvaraRadera
  4. Aj då, det där kan gå illa. Men du hade tur i oturen kan man säga. Bra dock att få det dokumenterat.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  5. Efter ditt sms igår kväll så skyndade jag mig att kolla på bloggen ifall du hade uppdaterat den efter akutbesöket igår kväll. Vad skönt att det inte var ngn skada på nacken utan att du klarade dig bra.
    Jag har ännu inte hittat några skor till lördag men med denna värmen så kan jag köra barfota oxå :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Blogger stal min långa kommentar hos dig igår... men så lätt tänker jag inte besegras så här kommer en ny... ha!
    Så sjukt glad jag blev när jag såg att du hittat The Klänning! Jag hade ett byte till en 3 från min 2 på gång men det sket sig i slutminutrarna, attans så snuvad jag känner mig men är superglad för att du äntligen hittat din! Ska ge Linda en stor kram när vi ses nästa vecka! Satans vilka läckra pjucks dessutom, bara längtar efter att se dig i den fulla minderingen!!!
    Som jag hade velat komma på din fest men tyvärr funkar det inte... Fast i augusti är det tatueringsmässa i Stockholmia, maken ska jobba och jag funderar på att ta mig upp i alla fall över lördag söndag. Så vad sägs om ett efterfirande då? Med en tur till Kaknästornet och Slottet och hela baletten... haha... Nä men med ett glas rosé på stan kanske?
    Skönt det inte var någon större fara med nacken!
    Simma lugnt på Voltarenen. Kram darling!

    SvaraRadera
  7. AAAAJ! Sicken kanalje! Hoppas nacken sitter där den ska nu (så och på lördag!)

    SvaraRadera