CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 31 oktober 2012

Kvinnokraft!

Idag kommer något historiskt att ske.
Något som inte har skett på, ehhh… säkert 40 år.
Vadå, vadå, vadåhör jag att ni undrar.
Härmed tillkännager jag att jag ska på bio ikväll.
Burop å visslingar
Va, var det bara det !?!
Nej, faktiskt inte - men viste ni hur sällan jag går på bio så skulle sannerligen just det erkännandet vara stort nog.
Det speciella med just detta biobesök är att det skall ske med väninnor.
Japp, jag ska gå på bio med tjejer/vänner/polare whatever…
Vad sa ni nu då?
Snacka om kovändning ’mitt i livet’!

Har liksom inte haft något behov av en massa tjejkompisar å tjejmiddagar har inte varit min grej.
Mest har det nog handlat om rädslan för att inte passa in om ångest för att inte duga och har jag hamnat på en tjejtillställning har jag ’safeat’ och satt mig i ett hörn som ett UFO.
Å varit rätt nöjd med just det.
Med åren inser jag till min glädje att jag fått fler kvinnliga vänner.
Carina börjar bli stor!
Å här kommer dagens andra tillkännagivande - sträcker på ryggen och erkänner att jag gillar det.
Säger som Maudan, ’Det är något coolt över kvinnokraft!'
Man kan ha det fantastiskt trevligt ’tjejer’ emellan.
Vänner är viktiga, viktigare än vad jag vågat tro och erkänna (när fan blir gammal blir han religiös…).
Är kass på att berätta för mina vänner hur betydande de är – eller för att vara korrekt, rätt usel.
Till er från mig – tack för att ni finns!

Filmen som fick mig att lätta på mina förutfattade meningar om att göra något 'oss tjejer emellan' är
’En oväntad vänskap’.
Återstår att se om den lever upp till mina förväntningar. Suck...

Cineasten
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar