CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 31 juli 2009

Boule och Berså

I torsdags var vi på Boule & Berså, ett himla trevligt ställe nere vid Danvisktull.
Vi hade lyckats samla nästan hela släkten, det var min mamma, båda sönerna, brorsan med familj, Perres mamma och Perres syster å systerson. Vi åt gott drack gott och spelade boule som kungar.
Sebban, Loppan och Micke drog sedan vidare ut på stan.
Gurli hade vänligheten att köra oss hem, både mamma och Victor följde med så bilen var knökfull.
Hemma satt vi och samspråkade över ’ett’ glas vin i en bra stund.
Jag vettetusan hur det gick till men jag tackade för krypavståndet till sängen.
Väl på sängen känner jag hur sängen snurrar, inser att det är försent för sjösjukepiller, försöker febrilt fixera blicken på en fläck i taket. Det funkar en stund, sen måste jag sätta mig upp för att hela sovrummet har bestämt sig för att vara med i ’hela havet stormar’, efter att under en lång stund försökt hålla mig fast utan att ramla av så slocknade jag av ren utmattning, vid det laget sov Perre och Dessi sedan länge…














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar