CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 31 juli 2009

Sista juli

Idag började Perre jobba igen, det efter fem (!!!) veckors semester - vart i hela friden har den tiden tagit vägen???
Vi inledde starkt genom att direkt dra iväg på en biltur som varade i en 8-9 dagar, väl hemma hade vi knappa fyra veckor kvar att göra alla dessa tusen saker som vi pratat om, diskuterat, planerat och bestämt att 'nu' jäklar ska det fixas.
Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut hur mycket vi hunnit med... eller hur lite...
För mig finns det 'tjejgrejer' och 'killgrejer' här i världen.
Killgrejer är t.ex. tvätta och städa bilarna, städa garaget samt hamra och spika.
Jag å andra sidan tar med fördel hand om matlagning, städning och tvätt.
Om det är av tradition som vi är mer lämpade för vissa uppgifter ska jag inte gräva ner mig i men jag tror att en del av oss lämpar sig mer för vissa uppgifter än andra - jag tror på olikheterna mellan människor, jag tror på olikheterna mellan man och kvinna.

Hemma hos oss fungerar det på följande sätt.
En ljuv stämma ropar högt 'Caaarina', jag har hittat en fästing på Dessi - det betyder att jag ska släppa allt jag företar mig för att ta bort det lilla odjuret på vovvan. Det samma gäller spindlar, samma stämma ropar 'Caaarina' - det är en spindel på golvet..., då gäller det att raska sig på innan den håriga besten anfaller Perre.
Jag skurar badrum och rensar avloppen (det är ju sååå himla äckligt...) och inser i skrivande stund att det låter som om Perre är en riktig pipis (vilket han naturligtvis INTE är, han tycker bara inte om små kryp samt att bli smutsig).
Senaste projektet är att vräka de gäster som helt oinbjudna flytta in i vårt förråd.
Mitt första försök blev inte så lyckat.
Iklädd mitt nya fina regnställ (visste väl att jag skulle ha användning för det), gummistövlar, mc-hjälm och handskar lyckades jag med stekspade få bort de två getingbona (trodde jag), men mindre än 24 timmar senare var de jäklarna där igen, GRRRR...
Så nu har vi varit och inhandlat starkare medel, RADAR... he he... får se hur kaxiga de är efter nästa omgång!
Ett annat projekt som jag borde ta tag i är att besöka arbetsförmedlingen - något som jag känner att jag omedvetet medvetet skjuter på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar