CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 14 oktober 2009

Nytt CV

Efter ångest och elände – omskrivningar och nyskrivningar har jag fått ihop ett CV-brev som känns hyfsat som jag.
Bestämde mig helt enkelt för att totalt ignorera cv-coachens tips samt alla råd från bättre vetande, förmodligen både dumt och korkat.
I did it my way och so far so good (här spottar vi klyshor) :)
Menar - hellre är jag ett schysst original än en blek kopia.
”Ahh, du låter intressant, kan du skicka ditt CV?”
”Självklart, det kommer omgående!”

Detta blir nu min kommande melodi.

Men… jag är så vansinnigt trött på, irriterad på och allmänt förbannad på att det nuförtiden inte finns ett enda jäkla jobb som utannonseras av företagen själva. Istället finns en uppsjö av bemanningsföretag som sköter det hela, dessutom kan man inte bara söka jobbet via dem utan först registrera sig på just deras webbplats och lägga upp hela sitt CV, om och om igen – vad är detta, grrr… :(

Trodde inte att jag skulle säga detta, men det börjar kännas psykiskt påfrestande att vara arbetssökande.
I alla annonser, även för de mest ’simpla’ tjänster bör man ha ’minst’ högskolekompetens, vara studerande, ha erfarenhet inom just denna bransch eller motsvarande. Känns som jag snart inte duger till något, och vad kan jag egentligen???
Och som grädde på moset börjar jag känna mig rejält fattig :(

Bilden från tiden på Edda.

1 kommentar:

  1. Hörde på nyheterna om coacherna och det verkar ju vara en lukrativ bransch, en kille i södra Sverige hade fått 1,6 milj. för att peppa 80 st arbetssökandes å jag kan bara gissa om att hannog körde samma inövade fras mer än ett par ggr, lättförtjänta skattepengar :-)

    SvaraRadera