CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 11 december 2009

Alla andra på jullunch...

En trist sak med att vara arbetssökande är att man inte blir bjuden på flotta Julbord.
Det vankas, julluncher, julbruncher, julbord och julfester på varenda i varenda gathörn och på varenda arbetsplats.
Nog svider det i den gröna avundsjukstarmen fast ofta är nog drömmen betydligt angenämare än verkligheten ;)
Perre med jobb har t.ex. varit på 2-dagars ’konferens’ och julbord på Grythyttan – jo jag tackar ja…., fint ska det va!
Det är alltså dit våra surt förvärvade skattepengar går, säkert har de suttit över en whiskey och kommit på nya fantastiska sätt att stänga länkar, broar, av- och påfarter, detta mitt under bästa rusningstid…
’Om vi stänger södra länken och samtidigt fäller ner bommarna vid infarten Söderledstunneln, smäller på ett vägbygge på Essingeleden, ser till att en lastbil tappar last på Stadsgården - fatta vilket kaos det blir’, City kommer stå helt stilla i timmar, kanske dagar - moohhahaa…
Själv får man sno ihop en skinkmacka till lunch – säger hon bittert he he…
Arbetssökande föresten, hmm – vart tog ordet Arbetslös vägen?
Tog det samma väg som städare när lokalvårdare klev in på scenen?

Har blivit lite av Traderaaddict.
För er som inte vet kan jag berätta att Tradera är en auktionssida där allt mellan himmel och jord säljs.
Mitt intresse riktar sig främst mot Odd Molly kläder, de är sjukt dyra i butik OCH tyvärr emellanåt ÄNNU dyrare som begagnade, yeahh right - sant å helt sjukt…
Att vara stolt och inte vilja betala överpriser på begagnade saker kan jag säga hitintills inte varit särskilt lyckat, har inte vunnit en enda auktion, så det var det där med stoltheten som bedrar visheten, hmpf…

Sitter och funderar över hur mycket jag ska fundera på hur det kommer sig att jag inte har fått ett enda pass på Top Cab under december.
Kommer fram till att det sannolikt är bäst att inte fundera så mycket över det…

Har det inte handlat väldigt mycket om djur denna höst.
Anna Anka, Tiger Woods och svininfluensan å apropå det sistnämnda.
Varning till alla kvinnor!
För att undvika svininfluensan måste vi neka att ha sex med morsgrisar, soffgrisar, skitgrisar, gamla grisar o alla andra svin...
Sprid detta vidare så vi får slut på svineriet...

Helgen då.
Ikväll middag med Wuschas på Patricia därefter hem till IDOL grand finale
Imorgon födelsedags/glögg tillställning hos brorsan
Perre jobbar dag, jag pysslar hem – helt enkelt en trevlig helg!

/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar