CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 24 december 2009

God Jul osv.

Ho, ho ho – här med vill vi önska alla våra vänner och alla vi känner en riktigt god och ljuvlig jul.
Som en inbiten julnörd så gillar jag att ha det som vi alltid haft det,
men, tiderna ändras, vi ändras och därmed ändras våra traditioner.
En tradition kvarstår dock – vi har två julaftnar.
Idag firas det på Perres sida och imorgon här hemma, en helt perfekt uppdelning, inget stress och var sak får sin tid.

Lade de sista julkoren på lådan igår, ja se där har vi ännu en tradition :)
Datorer i all ära, bloggar, Facebook, sms, mms osv.osv – å yes jag älskar dessa nymodigheter.
MEN, när vi kommer till julkortens vara eller icka vara så är det just äkta vara som gäller.
Okej, fattar att det är enkelt, smidigt och gratis… och missförstå mig rätt. Jag, tycker att det både är trevligt och underhållande med dessa hälsningar, men det är liksom ingen känsla.
Ingen har suttit och bläddrat i en tummad adressbok och valt ut de utvalda, ingen har skänkt mottagaren en tanke medan man mödosamt har plitat ner namn och adress på kuvertet och ingen har slickat fast ett vackert frimärke på just ditt kort.

I år har jag fått iväg runt 50-tal julkort, in har knappt 10 kommit :(
Hallå gott folk, vart har denna stolta tradition tagit vägen?
Här med ställer jag mig överst på julkortsbarrikaderna med riktiga papper och kuvert i högsta hugg.
Nä ni lata snålverners, ni kan skicka era massmail å massmess, här ser ni en som värnar för skrivkonstens ädla konst!
Ha en fortsatt underbar helg
/Calligrafina
& Perial

1 kommentar: