CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 19 oktober 2009

Jag, en stalker?

Efter att ha fått tips från en CV-coach har jag nu talat med en Jobbcoach.
Hade jag haft anlag för att coacha finns tydligen en spikrak bana utstakad (utspikad?!?)
JO, i alla fall – har talat med en jobbcoach.
Fick förstås massa goda tips om nya vinklingar på min arbetslivserfarenhet, gott så.
Men, lyssna här.
Hans tips på att just JAG skulle sticka ut i mängden var att vara unik (nähä?!?).
Hittar jag ett jobb som jag är intresserad av skulle jag försöka ta reda på ALLT om denna arbetsplats, googla på chefernas namn, leta på Facebook och i allmänhet ta reda det mesta om företagets verksamhet. I princip skulle man leka detektiv och kolla upp de ansvarigas intressen och sedan använda sig av den informationen i sin ansökan (självklart i positiv bemärkelse). T.ex., personalchefen hoppar fallskärm – ’min stora dröm är att börja hoppa fallskärm’ – ja, ni fattar.
Man bör dessutom slipa och skarva vad man gjort tidigare, 'för det gjorde alla'
Sitter här stum, vet inte riktigt hur den informationen känns.
Men nää, någon stalker är jag inte och har heller inte ambitionen att bli.
Så, fortsätter att leva på hoppet om att den som anställer mig gör det för att de har gillat de som de läst.
/Carina
Den positive

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar