CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 4 oktober 2009

På dop

Söndagen bjöd på kyrkobesök, dock var det inte högmässan som kallade utan lilla Jakobs lillabror lilla Simon som skulle döpas.
Om det nu är någon som undrar vilka dess två små herrar är kan jag berätta att det är Mattias och Annas söner.
Vilka är då Mattias och Anna, jo Mattias är Perres syster Katarinas äldsta son, vilket i sin tur betyder att Perre och jag är morbror och moster till Mattias och Anna är således hans fru.
Annas pappa Claes är av skotskt påbrå och bar därför traditionsenligt kilt, udda och väldigt tjusigt.
Dopet var vackert.
Prästen underhållande och Hammarby:are.
Det lästes text av ’Kenta’ – ’Just idag är jag stark’
Vi bjöds på skönsång av tjej/kvinna, dock fick jag lite av en auditionkänsla, du ’Idoluttagningen är slut för säsongen…’.
Dopkaffet serverades i den ufina Vendelsö Bygdegård.
Bjudskumpan smakade superb, maten fenomenalt och tårtorna var riktiga delikatesser.
Så, vi tackar för en trevlig dag.

En fortfarande proppmätt
/Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar