CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 2 oktober 2009

Okey friends!

Nu är det allvar om gäller – jag måste snart se till att skaffa mig ett jobb.
Har tidigare berättat vad jag gärna vill jobba med, och… vad jag INTE vill jobba med.
Så, passar på att slänga ut en bedjan, för min skull, håll gärna ögon och öron öppna, tack.
Hur mycket jag än tycker om att vara hemma så ger det dåligt med klirr i kassan.
Så sökes; något kontors, support, fixit och administrationsaktigt – gärna med lite flexibilitet.
Vad säger ni - det borde väl inte vara så himla svårt?

Imorse var det frostigt och vackert ute.
Jag får lite av en religiös känsla att titta ut över den ångande sjön, den kristallfrostiga vassen och de krispiga löven.
Klev in efter morgonpromenaden och inser att det nu är dags att plocka undan sommarskorna.
Mina älskade skor, ja!
Som mest har jag nog haft uppåt en 70-80 par i garderoben.
När vi flyttade för några år sedan bestämde jag mig för att göra upp med min skofetischism, det var tungt men ack så nödvändigt.
Jag skickade alla färgglada 80-tals pumps, jag grävde ner alla remsandaler och slängde alla stilettklackar.
Nöjt konstaterade jag nu att de par som nu fanns kvar i garderoben var samtliga sådana som jag använde.
Men så var det de där med högklackat, det är så vansinnigt snyggt…. på andra :(
Jag har provat å provat å provat igen, men icke – bara att inse, jag ser inte klok ut i högklackat.
Tänk er två gamla hederliga telefonstolpar kapade i en lagom höjd, på toppen sätter du en medicinboll och hela ekipaget låter du balansera på ett par 6 tum spikar – då har ni bilden av hur jag ser ut, eller i alla fall känner mig i högklackat.
Bara att inse, Carina ska hålla sig på jorden…

Avslutar med en underbar, den är helt enkelt klockren!


/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar