CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 18 december 2009

Hej mitt vinterland!

Visst är det vackert ute – det är så vackert så man blir tårögd.
Förutom att beundra all underbar snö har följande hållit mig igång denna vecka.
Inledde med en jobbintervju.
Herr intervjuvare var 1 timma och 20 minuter sen till mötet, kände att jag inte riktigt visste hur jag skulle handskas med det.
Bara det facto att komma på intervju dessa dagar är lite av ett ’hallelujahmoment’, så - skulle jag vara sur, grinig och irriterad eller leendes meddela att alla det var ’helt lugnt’, hmm…
Som arbetssökande bet jag tag i det sura äpplet, skakade irritationen från axlarna och försökte förutsättningslöst kliva in i mötet.
Jobbet då, de hade behov av en effektiv, snabb administratör med ordningssinne och som var mästare på att prioritera, dessutom gärna med god lokalkännedom, so far, so good.
Den andra biten, erfarenhet av ekonomitjänster så som fakturering, kontering och enklare bokföring där var jag ute på djupare vatten...
Intervjun gick bra, meddelade att jag inte hade några brister (hmpf), har ett trevligt och jämnt humör och ett förträffligt ordningssinne, nåja allt är ju relativt… Men den som någon gång kikat i mina lådor och garderober kan säkerligen intyga att där råder ett gränsfall av fascistordning.

I onsdags var vi (=jag, Perre, Sebban, Loppan, Mamma, Hasse, Victor, Gurli, Katarina och Micke) på Börsen och såg Robert Wells Julshow.
Robert Wells är alltid Robert Wells, man vet vad man får liksom – boogie woogie och godspel i en salig blandning.
Kvällens behållning var magikern Stefan Odelberg, en grymt härlig trolleri/ståuppare som showade i bästa Göteborgsanda.
Trist var att lilla Abbe just var för liten å fick vända i dörren å andra sidan var det nog en tanke med just detta.
Showen började (i mina ögon lite väl sent) så det blev en lång väntan mellan dessert och showstart – lite väl lång…

Imorgon vankas det innebandy igen!
Mina herrar möter det ännu obesegrade Hammarby.
Men som vi alla vet - ju fler segrar som radas upp ju närmre kommer man en förlust, en klyscha som tål att användas om å om igen ;)
För min del skulle det kännas bra att kliva på juluppehållet med tre pinnar under granen.

Ha en bra helg.
Här ska det klappas, glöggas och mysas
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar