CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 7 december 2009

Morgonsnack med Dessi

Jag: God morgon Dessi, har du sovit gott?
Dessi: Jajjemen, som en prinsessa.
Jag: Jo, kan gott tänka mig det, du låg nämligen över alla kuddar med din nos flåsandes några centimeter från mitt öra.
Dessi: Ja, som jag sa – jag sov som en gudinna.
Jag: Jo, fattar, det är ok om du ligger med huvudet på kudden men tanken med att det ligger en filt i sängen är att du ska ligga på den.
Dessi: Jo just det, har tänkt på den där filten, jag tycker att den är lite sticksig, dunkuddarna känns mer som jag.
Jag: Sticksig??? Det är en fleecefilt och den är allt annat än stickig :(
Dessi: Ja, ja vad du är stingslig – se det positiva, tänk vilket grymt benutrymme du får i sängen.
Jag: Jo, sant…
Dessi: Näe, vad säger du Carina, ska vi ta en skogspromenad?
Jag: Strax, jag ska bara ta en kopp kaffe.
Dessi: Jag vill ha skogspromenad nu, nu, nu…
Jag: Tyst, du väcker Perre – han har jobbat natt och behöver sova - vi ska snaaart gå.
Dessi: Vov, Vov – jag vill ha skogspromenad, skogspromenad, skogspromenad.
Jag: Hysch, hysch, ja, ja – lugn å du måste vara tyst….
Dessi: SKOGSPROMENAD, SKOGSPROMENAD, SKOGSPROMENAD
Jag: Okej, okej – kom då så går vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar