CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 17 december 2009

Underbara snökaos!

Bara dårar och hundägare ger sig ut i det här vädret och då jag kan tillskriva mig båda dessa epitet kommer jag just in från en underbar och fantastisk vinterpromenad.
Under de år vi bott här har jag aldrig varit med om något liknande, jag bubblar och fnissar av lycka.
Som vän av ytterligheter är detta väder något av det mäktigaste man kan uppleva – wow, säger jag =)
Status för stunden; Är uppkrupen i soffan invirad i filt, på bordet en stor kopp te, äter clementiner, knäcker nötter, datar – kikar ut över vinternejderna och mår så gott som det bara är möjligt.
Inte lika fridfullt har Perre – han jobbar :)
Har inte vågat ringa och störa honom men hör på radion om mängder med avåkningar, inställda bussar osv.osv.
Känner stor sympati för alla plogbilsförare som febrilt försöker att hålla vägnätet öppet.
Man plogade gångvägen här utanför och en halvtimme senare var den via vind och snö igensatt igen. Det är mao helt jäkla omöjligt att hålla vägar och gångbanor rena från snön, den mängd plogbilar som skulle behövas för detta finns inte.
Så, sluta klaga alla sur och gnällspikar – njuuut å var glad!

Snöängeln
/Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar