CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 24 augusti 2010

Tisdagsfundering!

Det ska sägas direkt – det fanns en tid då jag hade stenkoll på alla veckans program och följde några serier slaviskt.
På senare år är det dock bara House och Medium som har lockat mig till TV:n.
Sen i våras har vi tillbringat i stort sett all kvällstid i uterummet utan TV, men så igår tog vi med middagstallrikarna till övervåningen och kröp upp i soffhörnet.
Men va, vad får vi se - Fångarma på Fortet å dessutom på en måndag???
Trodde först att det var något slags ’inför’ program, men icke.
Är säker på att samtliga svenska barnfamiljer någon gång har samlats framför TV:n för att kika på nöjesprogram som ’Fångarna på Fortet’ och ’På Rymmen’, fredagsavkoppling som höll världsklass (nåja, tänker då mest på att detta var en av få dagar i veckan alla var samlade) jag är övertygad om att det var här som Fredagsmyset uppstod i folkhemmet.
Men hur har man tänkt nu?, känner att underhållningsvärdet sjönk som en gråsten (tror inte bara det beror på att sönerna har vuxit mig över huvudet) när man lade programmet på en trött måndag – hallå, vart tog ’Fredagsmyset’ med chirre, lärre och smaskens vägen, bara undrar???

/Carina Fouras

Inte Fort Boyard men väl Brahe Hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar