CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 18 juni 2009

Midsommar!

Midsommar, underbart, eller hur :)
Visst ger ordet Midsommar goda vibbar och förknippas med leende människor, sommar, sol och värme.
Men så började jag fundera, Midsommar – vad står det för?
Jo, det nu det vänder…
Nu går vi mot mörkar tider igen, gahhh å hjälp!!!
Hallå du där uppe att lägga midsommar redan i juni var väl ingen bra idé?
Dagen då natten är som kortast borde inträffa ’mitt-i-sommaren’ å i min värld är det – ja´a det borde faktiskt innebära exakt på min födelsedag det dvs. 15 juli!
Å goda vibbar föresten?
Hur många är vi inte som har suttit och halvt frusit oss fördärvade denna afton, hur många är vi inte som kärlekskrankt insett att vi inte drömt om drömprinsen trots minst sju sorters väl tillplattade blommor under kudden å hur många är vi inte som illamåendes insett att det nog inte var sju sorters snapsar man skulle häva i sig?
Nä, från och med nu vill jag att vi skjuter fram denna magiska afton ungefär en månad, ok?

Jag, Perka å Dessan ska vara hemma.
Brorsan och Co kommer hit så en å annan snapsvisa ska det väl sjungas.
Sebban ska visst med ett 40-tal kompisar inta Djurö – det låter blött..
Å den lille parveln Leopold ska minsann flyga till Göteborg och besöka Marstrand under helgen – jo jag säger då det…

Ha en god och glad Midsommar
Ta hand om varandra och var snälla mot varandra
Kram till er
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar