CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 24 juni 2009

Volvo Ocean Race

Något som jag alltid gillat så är det havet, känslan av att vara till sjöss, se ut över det oändliga – fantastiskt!
Om det inte vore för en sak, jag blir sjösjuk bara av att åka Djurgårdsfärjan :(
Trots uppväxt i en ’båtfamilj’ har jag inte lyckats bemästra detta irriterande och frustrerande illamående, uuurrrkkk…
En hederlig Flipper är det som tagit oss ut i skärgården på somrarna och lite avundsjukt har jag sneglat på seglarna i gästhamnarna, för vem kan motstå det fräscha, läckra seglarmodet, det ser så enkelt, snyggt, propert och välklätt ut. Det tillsammans med ett saltvattenblekt hår, ett bländande vitt leende och ett solbränt ansikte är oemotståndligt ;)
Men att sätta seglarkläder på en blekfet motorbåtsåkande landkrabba i hopp om att se sportig ut går tvärbort!
Här om dagen åkte jag och Perre in till stan och beundrade de fantastiska båtarna som deltar i Volvo Ocean Race.
Ni som inte tagit er in till Skeppsbron ännu, GÖR det!
Man kan inte annat än att medge att dessa fantastiska segelbåtar är något helt utöver det vanliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar