CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 8 juli 2010

Drinklistan

Wroooooom – ett extra partytält inköpt
Wroooooom – urläcker hippeklänning (batik) som jag blev störtkär i på Maritza inköpt, självklart till ordinarie pris, why but why... (Maritza har nu 50% på OM, dock väldigt utplockat)
Wroooooom – mer mat (förutom cateringen) från Martin Ohlsson inköpt
Sakta börjar bitarna falla på plats
Perre och jag har dock fortsatt olika åsikter om vad som fungerar och vad som inte fungerar.
Jag ’klart man kan sätta upp ett partytält över scenen fast en stolpe kommer hamna i mitten, tjoff, tjoff så är det klart, hey what´s the problem?’,
Perre ’men Carro, det gååår inte, man måste, planera, rigga, fästa, bygga, mäta, notera, sträcka, tänka, klura, fundera, diskutera, ringa en vän, hamra, borra, spika och mäta igen, när det är gjort så kommer ändå en stolpe hamna mitt på scen – så, det gåår inte’.
Jag, ’men vad tusan, ALLT går, bara mer eller mindre bra’
Perre ’Nej, det kommer inte fungera, det är bara att inse’
Och så här kan vi hålla på, allt medans onda blickar kastats mellan oss…
I det här läget finns bara en sak att göra, ringa brorsan!
Som en parentes kan jag nämna att mina förenklade projekt brukar fungera alldeles utmärkt (mina bästa vänner är limpistolen och ’klutt’) å andra sidan brukar Perres fördyrande och framförallt fördröjande projekt bli något bättre (jag säker inte att de alltid blir det, men det kan bli det).
När det kommer till alkohol är vi dock rörande överens (så länge jag slipper whiskeyn…) – här nedan följer lördagens drinklista, några synpunkter?

DRINKLISTA ALÁ SKRATTMÅSEN!
Caleas
(P2) - Vaniljvodka, Apple Sourz & Sprite
Carres Neck (Horses Neck) - Whiskey & Ginger Ale
Fidel Carro (Fidel Castro) - Mörk rom & Ginger Ale
Skrattmåsen (Seabreeze) – Vodka, Cranberryjuice & Grapejuice
Mojito alá Carina - Rom, Lime, Sockerlag, Sprite & myntablad
CLE (Cuba Libre) – Rom & Cola
Perre (Lennart) - Xante & Sprite
GT – Gin & Tonic
Screwdriver – Vodka & Apelsinjuice
Vodka Lime – Vodka & Roses Lime
Dry Martini – Martini, Gin & Oliv
Dessis Choice – Bara vanligt vatten

Barmästaren
/Carina


Scenen under handpåläggning

Mattältet under uppbyggnad

3 kommentarer:

  1. Oj Oj Oj, här ska rockas - jag tar en Fidel Carro, tack! (till att börja med)

    SvaraRadera
  2. Vilket party det kommer att bli och jag är supernyfiken på din klänning.

    SvaraRadera
  3. Vaddå arbetslös- jag tycker du ska bli bartender!!

    Misstänker att du kanske dissar bloggen en smula i morrn, så jag passar på redan nu.... HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA CLE PÅ HENNES STORA DAG!!!

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera