CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 24 maj 2010

Grill hos Gåsa&Glasse

I lördags var vi hemma hos Åsa och Lasse.
De bor i Täby Kyrkby, till Täby Kyrkby är det långt.
Åsa lärde jag känna när vi för många år sedan jobbade ihop.
Först var vi nog inte så förtjusta i varandra, jag och Åsa - men med tiden har jag lärt mig att fullkomligt älska denna underbara människa och är glad över att jag trots mitt obstinata beteende gavs chansen till denna vänskap.
Åsa och Lasse är som sagt väldigt trevliga människor och bjöd på god mat och dryck.
Helt ohämmat undrade jag om det verkligen stämde med ett (1) grillspett per person, Åsa tittade lie förvirrat på mig och sa ’ja’ (lite som om hon inte riktigt förstod frågan).
Jag å andra sidan skämdes något (okej, inte tillräckligt mycket) och insåg att det nog inte är så konstigt med ett (1) grillspett per person utan snarare är det så att jag och Perre bör ta och titta över våra normala portionsintag på 3-4 grillspett (minst)…
Nåja, hemkomst vid 01.30 borgade för en trevlig kväll (nej den sena hemkomsten berodde inte på ett drive in besök på Mc Donalds) – tackar svärmor för att hon var kundvakt till Dessan och Tompe.

Mätt och belåten
/Carina
Note to myself; Åsa och Lasse har stora hjärtan men äter som möss och jag borde låta maten tysta mun :)



4 kommentarer:

  1. Jag måste erkänna att jag funderade en stund på hur många kilo (gram) kyckling vi hade köpt och om det var för lite, med hjälp av tillbehör och glass som efterrätt så stillades hungern lite :-)

    Tack för alla snälla ord om mig.

    Du har helt rätt, vi tyckte nog inte så mycket om varandra i början, men som tur är så höll inte det i sig för alltid. Du är en mycket kär vän och jag ser fram emot din fest.

    Kram från Norrlänningarna, vi börjar vandra mot söder någon vecka innan festen börjar (så att vi hinner i tid)

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig kväll. Alla verkar ha det så himla varmt runt om i detta avlånga land men den finns absolut inte här. :/

    SvaraRadera
  3. Näää...ingen make up alls utom mascara. Det var Linda som berömde mitt läppstift och det använder jag aldrig. Inget annat hellre än mascara och ev. ögonskugga. Tht's it...

    Ha-ha du är för härlig, man ska väl äta tills man är mätt eller hur? ;0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Noterar i min notebook --> Carina och Perre äter minst 3-4 grillspett, var dessutom. ;-)

    Här i gammelbo störtregnar det i dag och är jättekallt, jag har tappat all energi och blivit så trött av lågtrycket. Man är f*n som en gammal kärring när det gäller väderomslag.

    Kraaaaaaaam *snark*

    SvaraRadera