CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 2 maj 2010

Bloggtorka...

Hej på er alla govänner.
Får börja med att be lite om ursäkt över mitt usla uppdaterande samt om möjligt ännu uslare kommenterande på mina ’systerbloggar’ – jag läser er, jag tänker på er och jag gillar er.
Har ett 30-tal OM-bloggar som jag följer (vilket nästan är ett heltidsjobb…), kanske inte besöker dem alla slaviskt men gör mina dagligliga utflykter och lämnar gärna ett spår efter mig om finner något att kommentera.
I ’normala’ fall det är denna rundvandring något av dagens höjdare men de senaste veckorna har jag inte hittat någon surfharmoni, har mest känt stress över att följa allt som sker.
Blir dock fortsatt lycklig som ett barn över kommentarer på mina inlägg som samtidigt ger mig dåligt samvete för att jag själv varit lite väl dold,

Man kan säga att det finns ett liv före- och efter Odd Molly.
Tidigare inledde jag min dag med Mail, Nyheter, Platsbanken å surf – nu är det Mailen, Mollybloggar, Tradera, Nyheter, Platsbanken å surf…
De flesta bloggar är dock rätt lika, man visar ’dagens’, berättar om kommande och tänkta köp, suktar efter något nytt eller har sjuka barn (ibland både och).
Men det finns några underbara undantag - underbara undantag både med och utan barn.
En reflektion jag har är också att det vänslas en hel del - Odd Mollyvänner ställer upp för varandra, vilket isig är något fascinerande och något jag gillar.
Men ibland kan det bli liiite mycket ’gulle dig’, ’puzziz’ å ’kramiz, man är underbar och man är fantastisk å andra sidan, vem vill inte vara det =)
Det som jag främst reagerar på och som känns märkligt är då man hyllar kombinationer som inte ens Di Leva skulle sätta på sig och då man meddelar att plagget sitter heeelt perfekt när personen ifråga nog egentligen skulle behövt både en annan färg, storlek och kanske en helt annan modell...
Missförstå mig rätt, det är inte de galanta damer/tjejers fel, de är mycket modiga kvinnor och jag är en idiot samt självutnämnd stilguru, jorusåatt…
Missförstå mig rätt igen, jag är en stor förespråkare för positiv feedback på det mesta här i livet, men ibland gör saker mig förvirrad!
Är det jag som är taskig när jag tänker så här, var går gränsen mellan ärlighet och elakhet, visar vi egentligen upp oss för att vi är heta efter 'cred'. År det jag som egentligen har taskig smak och vad är bra smak och är alla andra helt enkelt ett gäng osäkra opportunister???

Skönheten ligger i betraktarens öga...

Vem vet inte jag, vem vet inte du,
jag vet inget idag och jag vet ingenting nu…

Så här såg jag ut här om dagen.

Kramiz
/Carina

7 kommentarer:

  1. Det kan ju vara så enkelt att man tycker olika och jag brukar inte kommentera om jag inte är så förjust i outfiten. Visst är det kul när man får någon positiv kommentar men jag håller lite med dig, de blir ganska betydelselösa om allt är bara jättepositivt alltid. Jag har ju en typisk blogg enligt din beskrivning, visar i stort sett bara kläderna för dagen och skriver ibland om mode när jag hinner vilket har varit dåligt med på sista tiden. Jag tycker bara det är kul att dokumentera mina kläder och efter att jag börjat med bloggen har jag använt mycket mer olika kombinationer istället för att köra på samma hela tiden. Sen får man många tips och det tycker jag är det som jag får ut mest av när det gäller OM bloggarna. Fast ibland kan man bli fed up på OM.

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är en väldig press på att man alltid måste kommentera? Jag kommenterar bara när jag har nånting att säga eller tillägga (jag läser faktiskt din blogg varje nytt inlägg, men jag kommenterar inte alltid?) men en del finner nästan det lite oartigt? Jag har till och med varit med om att bli mejlad i min förra blogg från en av mina upplagda bokmärken, där damen ifråga var sur för att jag inte kommenterade tillräckligt ofta och alltså inte var intresserad PÅ RIKTIGT av hennes blogg....

    Man ska vara ärlig, och som föregående skibent säger så är det ibland bättre att inte kommentera alls om man inte gillar outfiten.

    Finns f ö en anlednig till att jag inte lägger upp mina outfits.... Jag VILL inte ha kommentarer om kombinationen träskor, plyschkofta, hemsydd jeanskjol och kakaduefrisyr!

    SvaraRadera
  3. Folk gör som dom vill med det där kommentering och besök.

    Själv har jag min åsikt helt klar efter många många år i hemsidebranshen och bloggvärlden. Min väldigt personliga åsikt visserligen.

    Jag besöker och kommenterar alltid de som gör det hos mig (inga andra) det såller direkt agnarna från vetet. Den enda blogg jag gjort ett undantag för är Gizmolinas.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Följer du 30 OM-bloggar! Visste inte att det fanns så många. Jag följer dom jag tycker är intressanta. Tycker jag nåt är snyggt säger jag det, annars håller jag käften! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag försöker helt enkelt hålla käften när jag inte har något positivt att säga haha :D Men sen så kan jag, även om plagget inte sitter perfekt på en donna pga kroppsform, ändå ge komplimanger då jag fösker att bedömma plagget efter den personens "förutsättningar" om du förstår vad jag menar. Ibland ser det för jävligt ut och då låtsas jag som det regnar och lämnar inga avtryck helt enkelt. Men har själv sett att jag är lite väl tuttinuttig. *suck* Blir inte riktigt av med det heller. Det liksom spottar ut kramis, puss och gumman ur mina fingrar hahah :D Nåväl.. Då vet jag att du tål om jag säger att du ser för jävlig ut någongång ;) Pözzz

    SvaraRadera
  6. CLE - hih ja fy hundan! Tradera är ju skogstokiga. 20 spänn för en Molo bodysuit för 200 spänn? Det är 1+% Ok blir "billigare" ju dyrar det är men ändå. På tok för dyrt enligt mig. Men de har ju ingen konkurrens. Nej riktigt så bra är det inte. Det är "Sweet Ps" Wigwam. Superfin tyvärr fel storlek annars hade jag snott den från henne ;) Tack gumman! Vad roligt. Men ibland undrar man om man skall tagga ner lite, men jag väljer att inte göra det.. Jag är inte snäll och beskedlig så varför skulle jag låtsas vara det mohahaha :D Jag kommer v 20! Då måste vi hitta på bus!!!

    SvaraRadera
  7. ->Efva
    Jo de e klart att man kan tycka olika, det är väl därför utbudet av kläder är så stort =)
    Jag tror att det bor en liten exhibitionist inom oss alla. En typ av exhibitionism kan innebära en vilja att visa upp sig utan koppling till sex utan att man vill märkas i en folksamling eller synas i media genom bloggning etc.
    ->The Queen
    Självklart ska man inte fara med osanning i sina kommentarer för att göra någon annan lycklig.
    Fast jag är övertygad om att ’The Queen’ om någon på ett förträffligt sätt kan bära upp plyschkofta, hemsydd jeanskjol, träskor och kakaduefrisyr som ingen annan =)
    ->Livet i Byn
    Jodå, fattar att folk gör som de vill, vad jag är ’ute efter’ är när man får känsla av att kommentarerna radas upp på ren slentrian pga ’alla’ säger att det är snyggt – ja, du fattar säkert hur jag menar 
    ->Linda G
    Du är en härlig människa full av humor och självdistans – jag är säker på att du inte hade slängt ur dig en komplimang om du inte menat den.
    Å hehe, japp tror jag har dryga 30 OM-bloggar på min lista, måste väl ärligen säga att jag har minskat ner på mina besök och numera kanske inte dagligen besöker fler än 10.
    ->Sanni
    Kraaamizz, Puzzis på dig med – de e bara så vissa kommer undan med dessa kramizar, de passar dem liksom å DU är en av dem 
    ->TILL ALLA!
    Har väl som vanligt svårt att förklara mig – men om jag säger så här.
    Vad jag är ute efter är ärlighet och vad jag menar är att jag inte känner att det heller inte alltid är ärligt att inte säga något alls, FAST av två onda ting så är det förstås bäst att antingen inte säga något alls eller säga något snällt.
    Jag är en ond människa :(

    SvaraRadera