CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 17 maj 2010

Helgen som gått!

Dags att sammanfatta några dagars bloggfrånvaro och vad passar bättre än att göra det via ord och bild.
Fredag: Fick med mig Perre på en shoppingturné, förstås delvis för att den i allra högsta grad berörde honom.
I ett godkänt tempo klarade vi av Bauhaus, Plantagen, ICA Maxi och Systemet.
Med rätt humör, mätt mage och något att se fram emot är Perre det perfekta sällskapet att gå butiker med – detta förstås förutsatt att inte allt för många saker går emot, då kan den trevliga stunden snabbt förvandlas från mysig kvalitetstid till en total katastrofstund.
Och under några korta stunder kände jag hur orosvibbarna började pulsera, vecken i Perres panna blev djupare och tonfallet kortare, men se på tusan – solen lyckades ta sig fram mellan molnen och helheten blev väldigt lyckad.
Kvällen ägnades sedan åt att plantera i trädgården – några av resultaten kan beskådas här:



Lördag: Upp tidigt som tusan, gjorde 32 maffiga grillspett, egen coleslaw och potatissallad – städade och tog därefter plats i solen.
Perre for mest runt som en yr höna (möjligen tupp), stressad över att inte hinna klart med mat, papper och dryck (det först- och sistnämnda behövde han dock inte oroa sig nämnvärt för).



Innan gästerna’ anlände tog jag mig min tillflykt till stan.
Där mötte jag och Dessan upp Gurli.
Vi satt i Kungsträdgården, kollade in de vackra körsbärsträden, njöt i kvällssolen, strosade vidare utefter Skeppsbron fram till Slussen, åt en god middag inne på Järntorget och avslutade kvällen uppe i Fredhäll.





Framåt 01.00 ansåg jag (och framförallt Dessi) att min/vår karenstid var utgången och vågade oss därför hemåt. Närmade oss huset försiktigt med öron på helspänn (mest för att kunna dementera eller bekräfta eventuella grannars synpunkter)
Vad som mötte oss var sex stycken ganska högljutt kacklande 'herrar' som var ense om att de var oense om det mesta inom aktieaffärer - men i övrigt ganska stillsamma.
P.s 1) Rutigt, årets mönster
P.s 2) Ja, det var betydligt fler glas än personer
P.s 3) Om någon tycker att bilderna är suddiga så är dem det.


Söndag: Hundeländena (har just nu två, är hundvakter åt brorsans Tompe då de är i Spanien) väckte oss (läs Perre) runt 06.00.

Plockade ihop gårdagens rester (lät Håkan ligga kvar i ett av gästrummen).
Man ska göra saker man är bra på så resten av dagen gjorde vi mest ingenting.
På eftermiddagen kom Gurli, Katarina, Anna med sönerna Jacob och Simon förbi (premiär för de tre sistnämnda).
Senare på kvällen lyckades jag med bedriften att få över Leopold och Sebastian på middag – stort i en mammavärld!
Åt gott, kollade hockey och slocknade, vid det laget ansåg sönerna att vi inte utgjorde särskilt roligt sällskap lägre och smög hemåt i natten…


Over and out
/Carina

6 kommentarer:

  1. Bra att de var ense om att de var oense- det vore värre om de var oense om att de var ense, tänk vad pinsamt DET hade kunnat bli=)

    SvaraRadera
  2. oh vilken mysig helg du verkar ha haft!! Min make var också på killträff (sk svensexa) i lördags! Oh vad många snygga killar du omger dig med (-;

    kramar

    SvaraRadera
  3. Hej
    Det hade varit jättekul att ses men jag har klipptid på onsdag och det är här ute där jag bor (Värmdö) så jag kan tyvärr inte. Hoppas att ni får trevligt.

    kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har gjort det ute! Behöver sätta fart jag med. Tack förresten för gårdagens i särklass sjukaste kommentar alla kategorier!!
    Blir lite gum-sjuk när jag ser dina söner;) Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig utflykt du och vovven gjorde. :) Ser väldans somrigt och varmt ut. :) Verkar vara en hellyckad helg!
    Ja, dina söner är ju en aningens äldre än min. ;) Små barn små problem stora barn stora problem - säger de..... vi får väl se.

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha haft en underbar helg. Jag blir helt lyrisk när jag ser körsbärsträdens blommor. Jag önskar så det gick att ha dem här i ödemarken - men nej inte ens äppelträden blommar :0(

    ~Livet i byn

    SvaraRadera