CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 3 maj 2010

Här med vill jag deklarera...

Jaha, då har man sett till att bibehålla ännu en tradition vid liv nämligen att deklarera i absolut sista sekund.
Man undrar, vad är mitt problem liksom?
Har inga märkvärdiga skumma ovanliga avdrag, har heller inte varit bortrest eller på annat sätt varit frånvarande (ja ja..nu behöver vi kanske inte dissekera just det faktumet…) så varför har jag så svårt att sätta ner min signatur i tid?
Först fixade jag Loppans deklaration – enkelt ett samtal så var det klart, so simple – jag e grym.
Raskt tog jag sedan tag i min egen, fram med papper å penna – kollar av siffrorna, yepp – looking good.
Hivar upp telefonen, letar på blanketten efter nummer och koder.
Vänder på pappret, synar det i sömmarna, hmm – jag måste tydligen deklarera via e-legitimation.
Okej, men det är lugnt, den fixade jag förra året =)
Klickar på ikonen, skriver in lösenordet – skärmen blippar till ’Fel lösenord’.
Ahh, okej, just det… så här var det nog – skriver in lösenordet på nytt skärmen blippar till ’Fel lösenord’.
Börjar febrilt skriva in olika kombinationer av lösenord, får något vilt i blicken, ögonen börjar fladdra och jag sliter mitt hår.
Letar efter något ställe där jag kan återställa lösenordet, finns inte. Klickar på hjälplänkar, ’Sidan kan inte visas’, känner hur pulsen ökar – vad farao händer???
Cirkus fem samtal senare, oändligt många och långa telefonköer har jag nu lyckats skapa en ny e-legitimation, då var man på banan igen.
Fram med sidan, loggar in det här går bra tills… jag kan inte gå vidare förens jag fyllt i blankett K6, Försäljning av fastighet?!? – men vad tusan, jag har inte sålt någon fastighet.
Irritationen växer, provar ringa Skattemyndigheten, de stängde 22.00, grrrrr…Såja, andas lugnt, räkna till 100 – försöker febrilt minnas hur man ska hantera stress.
Uppskov, börjar fundera på uppskov!

Efter en del fixande å trixande är jag NU äntligen i hamn – PUST!!!
Men nästa år, då jäklar *hehe*

Deklarationstanten
/Carina

7 kommentarer:

  1. ha ha ha! Känner igen det där! Skönt att ha det gjort i alla fall! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag langar in alla papper till revisorn! Tror att han har deklarerat åt mig iaf:) Kram

    SvaraRadera
  3. Ja VARFÖR väntar man in i det sista? Varje år?

    SvaraRadera
  4. Hej Carina,

    Tack för dina inlägg...
    Vill också åka till slotten i Skottland, Maria och jag har pratat om det som en drömresa..finns visst speciella resor med inbokade slottsövernattningar. Det finns ju dessutom massor med god whiskey som jag och Perre kan avnjuta om ni tjejer får för er att shoppa Odd McMolly

    SvaraRadera
  5. Grushos??????? Är han släkt med bröderna Marx? ;-)

    Nån måste ju handla åt honom, herregud det enda han köpte till sig själv "over there" var två t-shirtar. Karlar *suck*

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. Jag är glad att jag slipper det där, eftersom jag driver gården som företag så deklarerar en revisor till oss. Jag skriver bara under så skickar han in. Tyvärr kostar det en slant men jag kan inget om sådant så vi har inget val.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Jag brukar vara ordentlig och fixa det hela minst en vecka innan tidsfristen går ut, i år blev det i helgen och jag kollade inte ens siffrorna och det är inte likt mig. Visserligen hade jag inga konstigheter förra året men man vet ju aldrig.

    SvaraRadera