CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 27 augusti 2011

Grisen och Kamelen

Det finns vänner å så finns det vänner.
Ni vet sådana sköna vänner som det kan gå månader och år emellan man ses men som bara finns där. Coola trygga goa vänner.
Jag och Grisen är vänner.
Vi har varit så i närmare 50 år.
Grisens lillasyster Tultan och jag är också bästa vänner - for life liksom.
Grisen heter inte Grisen. Förstås.
Tultan heter inte Tultat hon heller.

Näe detta smeknamn (icke att förknippa med öknamn) kommer från när vi var små parvlar och under sommaren badade som gud skapat oss.
Jag som har begåvats med ett något mörkare pigment än min vän fick snabbt namnet Kamelen (har inget minne av att det åberopades några pucklar i sammanhanget).
Jag ville förstås inte vara sämre och hänvisade hennes hudfärg till grisrosa.
Å på den vägen är det.
Vi kanske inte talas vid så ofta, vi kanske inte ses så ofta. Alls.
Men vi har tusan så trevligt när vi väl kommer till skott.
Våra vovvar trivs.
Minns att hon berättade att hennes hund Eskil var lika ofotogenisk som hon själv.
’Ähh’ sa jag – klart att en hund allid blir bra på bild.
En hund e ju en hund. Liksom.
Jag kan med nedanstående bilder bekräfta att ’sådan herre sådan hund’

Det sa bara klick
/Carina





1 kommentar:

  1. Öh fattade inte så mycket av texten, men önskar er en kanonlördagskväll i alla fall! ;-)


    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera