CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 20 augusti 2011

Mini okej, Midi no, Maxi yes!

Nämnde jag att jag blivit kär?
Yes I am in love...
For sure!
Alltså mer av den fysiska och materiella sorten.
Långklänningar har blivit min grej.
Härliga svepande vackra klänningar.
Känner mig både välklädd och uppklädd men ändå 'lagomdressad' i dem.
Har rent av blivit löjligt förtjust i dessa långa böljande skapelser.

Är i grunden en klänningsmänniska mer än en jeanstyp, här har jag hittat det ultimata mellantinget.
Må se ut som en dvärg i dem, vilket faktiskt kvittar.
Småfolket har också rätt att klä sig som de vill…
Redan förra sommaren slog jag till på min första, en hippiebatikdress.
Bodde i den redan då och flyttat in i den så snart vädret tillät även denna sommar.
Kompletterade för en tid sedan med en Amiedress från Provrummet, även denna hamnade direkt på topplistan (vilket inte är så svårt att konstatera efter att ha sett våra semesterbilder).
Men så var det de där med kärleken.
På Freeportsbesöket tog Magnolia Strap Dress mitt hjärta.
Att jag inte upptäckt den tidigare är för mig en gåta.
Utan att vara säker på storleken kastade jag mig hemma över Tradera och klickade hem en 3:a.
Min lycka var gjord. Trodde jag.
Hmm, fast… tusan hakar.
Var så tvärsäker på en 3:a men tro det eller ej den var för stor.
Besvikelsen sköljde över mig.
My love, my precious…

EFTERLYSNING!!!
Finns det någon god bloggläsare som råkare sitta på en svart 2:a men som hellre behöver en svart 3:a så är jag full av tacksamhet.
Eller är det någon som sett en svart 2:a till försäljning?


Magnolia Strap is da thing – no shit!
Please help me...
/Carina



4 kommentarer:

  1. Åh, långklänningar är härliga (även om jag också tillhör småfolket och har liiiite svårt att hitta en långklänning jag inte går på). Ett tips är Elvara Dress från Provrummet - lagom längd för småfolket.
    Ha det gött!
    Och nej förresten, har tyvärr inte sett en sådan klänning men jag kan hålla ögonen öppna (det gör jag iofs mest hela tiden. Förutom när jag blundar.). Kul när grejer är för små! :)

    SvaraRadera
  2. Ciao bella. Varnar för att det kommer en svordom här nu... FAN!!! Jag som precis alldeles nyss sålde min svarta i storlek 2. Eftersom jag är på jakt efter en size 3 istället... Varför å varför är jag inte spåtant... :o( Men om jag hjälper dig att hitta en 2:a... så kanske kanske vi kan lösa det så att jag köper din 3:a då...??? Kram snyggo!

    SvaraRadera
  3. Nämen vännen, det kan inte vara sant. Såsom du letat och slitit för att få tag på den.

    Nåväl, det ska väl ordna sig på något vis.

    Har jag fattat det rätt om du har gjort en anmälan och vill bo med moi på hotell? =)

    Kram från en febrig och förkyld Böna som haft en toppendag!

    PS. Kika in hos Linda så får du se. DS. Kram igen.

    SvaraRadera
  4. Maxiklänningar är verkligen skitsnyggt. Jag fattar bara inte varför jag inte hittar någon passade själv. Det ska ju vara det där böljet och inte ett åtsmitande osmickrande fodral. Håller ögonen öppna om jag ser ngn Magnolia i 2.

    kram

    SvaraRadera