CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 20 mars 2011

Frukostbuffé

I fredags hade vi gemensam Frukostbuffé på jobbet.
Minns inte vem av mina mästerliga medarbetare som kom på den briljanta idén – kan bara konstatera att den var fenomenalt bra.
Eftersom party väntade på kvällen var det lika bra att släppa hämningarna direkt, varför vänta liksom?
Det dukades upp osannolika mängder med föda (som för övrigt räckte både till lunch, mellis och eftermiddagsfika) värdigt vilket bättre hotell som helst.
Min tanke var att beskriva hur fantastisk den var, vilka ypperliga delikatesser det fanns och vilka läckerheter mina kollegor fixat ihop.
Tänkte berätta om hembakat bröd, pannkakor, smoothie, färskpressad juice, ost, muffins, röror, ägg, brie, marmelader, sylt, grädde, köttbullar, skinka, tårtor, glass, grönsaker, färska bär och frukter osv. osv.
Men om jag göra det skulle mina färdiggräddade köpevaniljmunkari framstå som rätt oansenliga och jag som en bekväm rackare som tar den enkla vägen istället för att ge mig ikast med hushållssysslor - så jag gör inte det.
Istället hyllar jag ’gänget i bunkern’ för detta goda initiativ.
Skulle kunna säga att jag ser fram emot nästa omgång redan på fredag, men det gör jag inte. Inte alls faktiskt.
Inte för att det på intet sätt var gott utan för att jag har inte ’råd’ att spräck dieten.
Herre jösses, denna helg har jag spräckt dieter för flera månader framåt. Känner att jag är en dålig människa.
En gourméjunkie som inte kan säga nej när en god salami vankas framför nosen.
Så vad sägs om en gång i halvåret?

Läckergommen
/Carina












4 kommentarer:

  1. Det ser trevligt ut hos er och nu menar jag inte buffén utan hur ni ser ut på bilderna. Det ser varmt ur. Vet inte om skenet bedrar men kan bara konstatera att det är skillnad på gruppbilder från mitt jobbb (måtte ingen av mina kollegor läsa här!!!) Du ser glad och snygg ut :)
    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt o vilken bra idé som kläcktes!
    Håller med Frösötös, ni ser verkligen ut att trivas tillsammans!! Kul!
    Kram

    SvaraRadera
  3. bild 1, i mitten :) ... sååå-snygg!!

    SvaraRadera
  4. Tala om vart du jobbar så blir jag med nästa fredag! Kan jobba gratis nån timme efter;) Vad mysigt och vilken bra idè! Kram

    SvaraRadera