CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 29 maj 2009

Fredag!

Hej där!
Är det något jag har svårt för så är det när folk tar sig själva eller sina uppgifter på för stort allvar.
Menar förstås inte att man jämt ska flamsa runt och garva sig genom arbetsdagen men lite sunt förnuft och möta dagen med ett leende har nog ingen mått dåligt av.
Typexempel är följande scenario.
Jag går till banken, min vanliga bank – ska hämta ut en utbetalning.
Min tur, lägger fram utbetalningskort, leg samt en insättningsblankett till mitt konto, det på samma summa som utbetalningen.
Men, hade missat att skriva under… vilket kille bakom disken påpekar.
Jag kluttrar ner något som kan liknas vid min namnteckning.
Han stirrar misstänksamt och säger att den inte liknar den som är på legget.
Ja ja, säger jag – jag kan skriva om den, men se det var försent.
Påpekar att jag inte ska ha några kontanter utan att de ska in på kontot, den nitiske bankkillen är fortsatt tveksam och vänder sig till en kollega.
Men jisses säger jag, du tror väl ändå inte att jag är så korkad att jag stjäl någons utbetalning å leg, tar reda på kontonummer, går till banken och sätter in pengar på personens konto???
Ser hur bankkillens hjärnceller febrilt arbetar och han börjar inse det osannolika, jag får därefter den fantastiska summan av 278:- insatt på mitt konto och jag går därifrån men ännu en undran i mitt huvud varför tar en del sig själva, sina arbetsuppgifter på så löjligt stort allvar???

Ikväll mina damer och herrar är det en favorit i repris.
Farsta IBK´s fantastiska ledare ska ut på sin årliga båttur, en trevlig tradition som jag i egen hög person införde för en sisådär 8-10 år sedan.
I år är det dock Ita som tagit över rodret vilket känns både trevligt och tryggt.
Färden går inåt Mälaren och solen har vi som vanligt med oss J

Lördag tar jag med mig Mamsen till Karlstad.
Vi ska gratulera Morris bästa väninna Lilly som fyller 95 år, en härlig ålder =)
I morsdagspresent bjuder jag på hotell över natten.
Sen får Swiften visa vad den går för, söndagen lovar nämligen 28 grader å sol och jag har bokat solstolen för hela dagen!!!

/Carre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar