CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 8 maj 2009

X-Large

Nästa vecka ska vi till Rom – underbart.
Vi ska hälsa på kusin Pia med familj.
Tänkte ev. hyra bil ett par dagar och köra åka till Neapel (Pia varnade för trafiken, Rom lär framstå som rena rama landsbygden mot det som är att vänta i Neapel).

Rom = ett inferno av shopping, det var i alla fall vad jag trodde förra gången.
Vi vandrade gata upp och gata ner, kikade i alla fantastiska butiker.
Tassade in i en underbar skoaffär, hittade oootroligt tjusiga skor men…insåg snabbt att mina svenska fötter - vana vid fotriktiga modeller inte hade mycket att hämta här. För mina fötter var dessa vackra tingestar mest att likna vid ett forntida tortyrredskap.

Ok, in i nästa butik
Här hittade jag en jättefin kofta.
Letade fram en Large, provade och insåg att den var för liten.
Så vände mig till den välmanikurerade expediten
’Excuse me, do you have this one in X-Large?’
Den smärta vältrimmade och från topp till välklädda damen synade mig uppifrån och ner, dröjde med svaret innan hon med syrlig ton sa ’Sorry ma´m, we don´t do EXTRA LARGE here….
Behöver jag nämna att det inte blev så mycket shopping i Rom?

Ett av vårens projekt var att trimma sig i så pass form att det denna resa kanske skulle räcka med Large.
Det projektet har väl gått sådär…
Jag och Orbitrecken har väl inte direkt blivit bästisar,
Men vi har lärt oss att acceptera varandra och stå ut med varandra de stunder som vi tvingas att umgås.
Problemet har istället varit vågen…
Denna förbannade tingest som det uppenbarligen är något generalfel på.
När jag klev upp på vågen i februari stannade den obehagligt nära 80-strecket.
80 kilo pust, det var en vikt värdig vilken medlemmåttig rysk kulstöterska som helst, så för mig – utan kulstötar eller släggkastarambitioner kändes vikten allt annat än värdig, snarare ovärdig – hur gick det här till???
Men, nu efter lite GI-slit börjar jag komma i ’gamla’ kläder (varför man nu vill komma i gamla kläder när det vimlar av nya i butikerna ?!?) och i å med det blivit av med ’hela’ 5 kilo(!!!).
A small step but a step is a step…

Ciao
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar