CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 11 augusti 2009

Handlingsplan Upprättad: 2009-08-07

Handlingsplan för: Carina Liedholm-Ericlid (1960-07-15)
Exaktemente så stod det i mailet som jag fick från Arbetsförmedlingen.
Gahhh… låter som jag i lagens mening är omhändertagen och omedelbart behöver vård och assistans. Jag ser för mitt inre att om jag inte följer den upprättade handlingsplanen kommer män med vita rockar att hämta mig. Jag kommer att spärras in på Arbetsförmedlingens grå kontor med vita fladdrande gardiner tills jag har blivit så pass apatisk så att all tro på mig själv har försvunnit. Jag kommer stuvas runt bland de olika statliga arbetsförmedlarna tills jag hålögd sitter där som en andra klassens medborgare och inser att min plats på jorden är den lilla parken vid det närbelägna systembolaget med en flaska Kir i näven och min enda vän är ’socialbidragstanten’.
Okej, okej!!!
Jag vet, det är dags att ta tag i detta med att söka jobb.
Sommaren kommer att ta slut och därmed alla förevändningar om att vara ledig.
Jag ska, jag ska…. ska bara sitta här i min solstol en stund först – sen, då ni…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar