CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 12 augusti 2009

Informationsträff

Idag var jag på den obligatoriska Informationsträffen som Arbetsförmedlingen tillhandahåller för samtliga nyinskrivna.
Hela trettio (!!!) personer hade anslutit, förmodligen efter AF:s hot om indragen a-kassa om man inte visade sig på plats.
Måste säga att vi var en rätt blandad skara och jag fick direkt stryka några av mina sedan tidigare förutfattade meningar om folket som var arbetslösa, det sved kan jag säga he he…
Den trevliga damen som höll i informationen var å andra sidan urtypen av en person i hennes position. Hon stod med sitt väna leende längst fram, hade en kortklippt, något missprydande, dock säkert lättskött frisyr. Förstås utan makeup iklädd mjuka, ’härliga’ kläder som garanterat inte behövde få sig en omgång av något strykjärn på morgonen, avslutningsvis ett par fotriktiga sandaler på fötterna.
Den vänliga damen upprepade med jämna mellanrum att det baaara var att säga till om man inte hängde med. Det gicks igenom hemsida och att man på hemsidan även kunde söka jobb - No shit Sherlock!
Sextio minuter senare blev vi likt en flock får utsläppta, jag störtade direkt in i centrum och shoppade några otroligt prisvärda reavaror – tyckte jag var värd det =)

1 kommentar:

  1. Minns själv hur den där info träffen var, jag var inte så motiverad att gå dit men annars får man ju ingen a-kassa

    SvaraRadera