CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 18 augusti 2009

Höga Kusten

Firade som sagt den gångna helgen 20 år tillsammans.
Jag, som har en tendens (hmpf…) att sätta upp förväntningarna hade helt enkelt bestämt mig för att ’stänga av’.
Nix inga förväntningar här inte, det här var en heeelt vanlig dag och en heeelt vanlig helg.
Men, så underbart fel jag fick :)
Fredag lunch; Blombud med 20 djupröda rosor anlände hem – Carina log sitt största leende.
Fredag kväll; Perre tar med mig till stan och den restaurang där vi åt vår första middag, då hette den Östergök numera Lo Scudetto. Pricken över det berömda i:et var när vi kliver innanför dörrarna och ’Nothing compares to you’ spelas, en låt som vi för en sisådär 20 år sedan mången gång tittade varandra djupt in i ögonen till, suck….
Anlände hem, mycket nöjd och glad.
Lördag morgon; Upp å hoppa gumman!
Öhhh, vadå?
Vi ska iväg!
Iväg, vadå iväg???
Packa ihop kläder för en natt på hotell.
Carina fnissade hysteriskt.
Bilen styrde norrut och efter en stund av ’20 frågor’ visade det sig att vi skulle till Höga Kusten.
Förvisso har vi talat om att åka dit men kan säga att resmålet ändock var mer än otippat.
Hundrum var beställt så Dessan fick följa med.
Här mötte en storslagen natur, mäktig bro och fantastiskt god mat.
Tack Pelle för en underbar helg.
Puvs
/Carro



1 kommentar:

  1. Du vet män erbjuder alltid något extra.
    Grattis till 20 år.

    SvaraRadera