CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 14 augusti 2009

Jobbuppslag!

Ibland tror jag att denna ofrivilliga arbetsbefrielse är en signal om att jag ska ändra riktning här i livet.
Så drömmer lite – vad skulle jag vilja göra om det stod mig helt fritt?
1) En av mina absolut äldsta drömmar är att jobba inom polisen, visst låter det pretentiöst.
Att bli polis har jag givit upp men det finns ju polisradion.
Som en hängiven lyssnare av polisradio är jag numera expert på områden och förkortningar, jag är grym på att hitta och har erfarenhet av radio (förvisso taxiradio, men what a heck…), dessutom har jag en fäbless för uniformer he he…
2) En annan sak att drömma om är att jobba med djur.
Dessa fantastiska djur, älskade söta djur som allt som ofta är beroende av oss människor.
Stryk reptiler och jag är hemma.
3) Kläder, jag älskar kläder!
Vad jag mest gillar är att hjälpa vilsna kvinnor, osäkra på färger och former att hitta rätt i djungeln.
Hitta en klädbutik som stänger 16.00 har stängt helger och ger samma lön som en kontorsanställd så har jag hittat min framtid.
4) Det bor en liten romantiker i mig och den vill ut på sjön, ut på vida havet.
Sneglar avundsjukt på ’skeppsgossarna’ på Waxholmsbåtarna och ser mig själv stå vid landgången och le vänligt mot passagerarna.
Det finns dock en hake – jag har så förfärligt lätt för att bli sjösjuk… urk…
5) Har inte haft ambitionen förr men i takt med mitt bloggande så har jag upptäckt en glädje i att skriva, kanske en krönika?
Med det inte sagt att jag har talangen – men det här är min önskelista vilket ger mig friheten att just önska. Så, här med önskar jag mig talang!
6) Är en stor konsument av nyheter, särskilt då Stockholmsnyheter.
Gillar snabba nyheter, hör jag 10 brandbilar, 15 polisbilar och ser en helikopter som snurrar bara MÅSTE jag få veta vad som händer, nyfikenhet kan vara en dygd – det kan också vara en tillgång.
Läser ofta en sida som heter, http://www.wighsnews.se, där presenteras ’Blåljusnyheter’ från hela landet. Jag vill ha en motsvarande sida endast för Storstockholm, fixar någon den så blir jag gärna försteredaktör!
7) Men så bor det en kombinerad fixare och kontorsråtta inom mig.
Jag älskar att sitta och klura bakom min skärm, svara på mängder av mail men också ge mig ut på fixaruppdrag.
Ge mig ett event, en kickoff eller vad som så fixar jag det - låt mig jobba hemma och jag jobbar både dagar, kvällar, helger och nätter.

Så, är det någon som råkar ha något av ovanstående jobb i bakfickan så får ni gärna höra av er =)
På återhörande
/Carina

1 kommentar:

  1. Så härligt att ni fortfarande älskar varandra. Kul att han kommer ihåg bemärkelsedagar o dyl.Det låter fint och är bara att gratulera!
    GRATTIS till 20 år då!!
    "Svärmor"

    SvaraRadera