CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 5 augusti 2009

Pestperre!

Härmed utfärdas en varning till alla banker och andra instanser – Ringer Perre finns det två sätt att tackla det på. Antingen svara inte eller gå honom tillmötes på samtliga punkter, ge honom rätt från början, ge honom tydliga förklaringar till allt som överhuvudtaget behöver förklaras in i minsta detalj å det pronto!
Det kommer bespara er personal mängder med samtal, besök på psykakuter samt arbetstimmar.
För om Perre känner att han inte får tillfredsställande svar på sina väl genomtänkta frågor så förvandlas han från en hyfsat stillsam statligt anställd tjänsteman till en grävande journalist i Janne Josefssonklass.
Det senaste halvåret i finanskrisens spår har han gett sig ikast med SEB.
Utan att på något sätt överdriva har han säkert ringt dem 50 gånger, talat med olika personer i så många otaliga timmar så att man för länge sedan har tappat räkningen. Perre har stångat sitt huvud blodigt i kampen på att få de rätta svaren, Perre ger sig inte, han måste vara en av de absolut jobbigaste kunder som SEB någonsin har skådat – en riktig ’pain in the ass’.
Han har haft som sitt kall att nästan dagligen ringa och terrorisera dem om våra räntor, varför vår ränterabatt inte har följt med den ränteförändring som har skett generellt på marknaden.
Nu har vi haft en rätt ok ränta men hans frågor kräver sina svar och de svar som har givits har ICKE varit tillfredsställande nog.
Med tiden har han kommit upp i bankhierarkni, självaste chefen för låneavdelningen ringde idag och Perre såg för en gångs skull riktigt nöjd ut när han lade på luren – så ja, nu börjar det likna något!
Jag å min sida sitter lika förstummad efter varje samtal
1) Hur tusan orkar han?
2) Å andra sidan tackar å bugar jag över att hans energi, lånen vi har berör i allra högsta grad även mig.
3) Go Perre – ge dig inte förens räntan är NOLL he he…
Perre kan nog, när han sätter den sidan till en av de absolut jobbigaste människor som jag känner å en av de mest fantastiska.

Love ya
/Carina

5 kommentarer:

  1. Carina Björkman-Lundh5 augusti 2009 kl. 20:58

    he, he låter som minn chef, han har haft många samtal till Handelsbanken...

    SvaraRadera
  2. Du kan ju be honom ringa min Ungerska bank som debiterar mig 100 spänn i månaden bara för att ha ett konto + 40 spänn varje gång jag använder kortet

    SvaraRadera
  3. Go go Perre go!! Min hustru skulle tro att de va mig Carina skrev om om hon inte visste bättre, kanske våra namn har något gemensamt :-)

    SvaraRadera
  4. Låter som perre hellre fråga 10 ggr än att gå å va osäker.

    SvaraRadera
  5. Undrar om det àr Eriksson eller Wuscha blodet som gòr sej gàllande............??

    SvaraRadera