CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 7 augusti 2009

Vem skriver jag för?

Himla trist väder att vara arbetslös i å väldigt lätt att vara kaxig så länge solen skiner.
Det blir mycket datortid, vilket sällan eller aldrig är fel.
Läste att två amerikanska forskare uppfunnit en känslobarometer som mäter lycka på internet, vad barometern ska göra är att den ska ta reda på hur lyckliga vi bloggare är.
Tror väl inte att Bloggare i sig är lyckligare men tror att man mår bra av att få ur sig sina tankar, så visst är Bloggare på sitt sätt lyckligare.
Blir jag lyckligare av att skriva?
Började klura och fundera över vem jag bloggar för, vem läser och vem bryr sig?
Att besöksstatistiken har ökat kan jag se, men vad tycker läsaren?
Kommentarerna på inläggen är få, på tog får få – så alla ni som läser, skriv gärna en not i kommentarsfältet, det betyder mycket.
Till och från genom livet har jag skrivit dagbok, när jag var yngre skrev jag nästan undantagslöst när jag var ledsen och olycklig. Att läsa gamla dagboksnoteringar är som att gräva ner sig i djupa tonårsgravar, jag har än idag svårt att läsa alla mina grubblerier – lite panikångestvarning här…
Nu för tiden flyter språket nästan bara när jag mår bra, en lycklig dag och jag kan skapa inlägg på löpande band, en olycklig dag och orden uteblir.
Läste på något ställe här om veckan huruvida ’min’ blogg eller min Facebookprofil ska finnas kvar om jag avlider.
Har funderat lite på det, vill jag bli bortplockad?
Svaret är nog nej, som jag känner nu vill jag inte bli bortplockad. Den dagen jag försvinner från jordelivet vill jag att mina avtryck ska finnas kvar. Att mina anhöriga, och andra ska kunna läsa min blogg, minnas mina tankar, hur jag var och minnas och påminnas om mina ord.

Sorry, blev visst ett tungt inlägg, kanske är värmen…
Ha en bra helg på er!
/Carina

3 kommentarer:

  1. Tjena kakan, står du här och smular! :-D :-D

    SvaraRadera
  2. Där har du ju en affärside vännen! Vita arkivet för bloggare!? Bygg en hemsida å lansera den;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Carina! Vill bara berätta för dig att jag läser för du skriver himla bra och är skitrolig i bland också och ett gott skratt förlänger ju livet har jag hört! Har läst nästan alla dina fredagsmail som du skickat i några år, fast inte till mig utan till Bosse S. Så fortsätt gärna skriv, du är jättebra! Lotta.

    SvaraRadera