CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 6 augusti 2009

Morgonrutiner

Vaknar runt halv nio, morgonmyser med Dessi till nio.
Går upp, tvättar mig, borstar tänderna och bäddar sängarna.
Går ner, öppnar ytterdörren, bär ut filtar till trappan.
Sätter på en kanna kaffe.
Går en morgonpromenad med Dessi
Kommer hem, tar en stor mugg kaffe, sätter mig på trappan.
Njuter av lugnet, solen och värmen.
Blir det för lugnt knäpper jag igång polisradion =)

Tvingar mig att vakna senast halv nio, ligger å drar mig till nio.
Stapplar ut till badrummet, svabbar av ansiktet, borstar tänderna och rättar till sängkläderna.
Blir omsprungen av Dessi på väg ner till köket, öppnar dörren och kånkar ut filtarna.
Sätter på en kanna kaffe.
Är tvungen att gå en promenad med Dessi.
Kommer hem, får äntligen ta min kopp kaffe, sätter mig på trappan, svettas redan.
Här är tvärlugnt, sätter på polisradion för att få lite action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar