CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 11 maj 2010

Feeling green today!

What a difference a day makes
Twenty-four little hours
Brought the sun and the flowers
Where there used to be rain

Idag sol, idag glad, idag pigg (nåja, nu kanske vi inte ska överdirva).
Visst är väl livet en fantastisk berg-å-dal-bana.

När solen lyser tänds nästan alltid min inredarådra, jag tror dessutom att det bor en liten inredare i oss alla, kan må så vara ett mer kvinnligt än manlig drag – men nog finns det en fixare i oss alla.
När jag var yngre skulle det göras om mest hela tiden dessutom gärna mitt i nätterna.
Hade en dröm om att jobba med ’homestyling’ eller varför inte som en av fixarna i ’Äntligen hemma’.
Satt å klurade på det länge å väl tills jag insåg – att inreda isig är topp, att fixa, slipa, måla, spika, hamra = nope!
Jag är usel på detta, kan tillåmed drista mig till att säga att jag är totalt kass på den typen av uppgifter, eller i alla fall är de mindre kul och när det är mindre kul så blir det brått och gör jag det snabbt så blir det slarv å så blir det inte bra och eftersom det inte blir bra är det inte kul!
Peka, tycka och delegera = fem plus
Placera, färgsätta och inhandla = fem plus
Agera hantverkare = fem minus (därmed inte sagt att jag vid behov plockar fram både hammare å pensel, entusiasm och iver är starka drivkrafter).
Vet inte om det är inbillning men tror att många Mollyister är inne på samma linje som jag, då tänker jag inte på att de är usla hantverkare utan mer på att de verkar vara inredningsintresserade.
Av bloggarna att döma ser en del ut att kunna göra stordåd.
Vet att konkurrensen att vara inredare är stenhård och att det sannolikt för de flesta av oss drömmare endast kommer stanna vid en dröm.
Men fortsätt att dröm, det är drömmarna som får vardagen att bli lite vackrare.

Grönare e skönare
/Carina

2 kommentarer:

  1. Ja här åker man upp som en sol och ner som en pankaka med solen... :s Jag ÄLSKAR inredning men eftersom jag AVSKYR mitt nuvarande kyffe. En hyreslägenhet som jag rakt INTE tänker bo kvar i länge, så har jag vägrat bo in mig - dvs lägga slantar på inredning. Förhoppningsvis hittar vi vårt drömhus någongång.. vi skall bara först bli ense om i vilken del av landet det skall ligga.. hahah :D Gumman. Jag är friiii hela veckan. Du vara chef ;) Nä men allvarligt så bestäm du när det passar dig. Krameli kram

    SvaraRadera
  2. Nu har pengarna ramlat ned hos den senila damen. Det var något du skrev som jag saknade men nu kom jag på att det var i sista mailet. ;-)

    Jo visst är livet en berg-i-dalbana allt och ibland går det allt lite för fort.

    BTW så hatar jag såna och karuseller med för den del....cirkus också medans jag ändå är igång...och framför allt clowner och mest av alla clowner så hatar jag clownen Manne...sen ska vi inte förglömma trollkarlar....nu blir jag snart riktigt illamående. ;-)

    Jag är röd i ansiktet, det hettar lite...lyckades dölja det mesta med lite foundation inför föräldramötet jag var tvungen att släpa mig till i kväll. Men jag var garanterat vackrast klädd av alla i min alchemistry s/s i white, grandmas i almost black, ljusa jeansleggings och ljusrosa converse. Enda gången jag får chans att hoppa ur myskläderna. =D

    Nu väntar sängdags för Esme och jag ska se på CIS Los Angeles.

    Natti natti kram

    SvaraRadera