CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 20 maj 2010

L'amore per Odd Molly

Då kan jag lägga Odd Molly riunione numero due (vet inte riktigt hur italienska kom in i det här sammanhanget kanske beror på den kontinentala härliga värmen?) till handlingarna.
I ett strålande vackert Stockholm mötte vi upp Amazonen från Höllviken, kvinnan som är gift med en huligan öhhh, vänta nu.. taliban var det visst. Pratar arabiska som en infödd och är skarpare än de vassaste knivarna i lådan – låt mig presentera urcoola Sanni!
Yes, precis så var hon, lång (ja, väldigt lång – kände mig som en rumpnisse bredvid), nordiskt sval och väldigt verbal, hon var rätt och slätt lätt att tycka om och enkelt att trivas i hennes sällskap.
Bäst att passa på tänkte jag och drog henne närapå runt stadens samtliga stadsdelar, med tiden blev det nog både skavsår på hälarna och i öronen – ja jisses vad jag har en förmåga att babbla på och råkar jag tystna för en stund (vilket oftast beror på att mobilen ringer eller damrummet kallar ibland samtidigt) så tog Ankan/AC över snacket, allt för att inte minsta antydan till tystnad skulle uppstå.
Med dessa Mollybruttor i släptåg och smakråd tog jag mig an Åhlens, dels för att jag älskar Åhléns isig och dels för att Åhléns är det enda stället där du faktiskt får bonus på dina Mollyinköp.
Nu var jag förvisso inte ute efter shopping utan för storleksprovning för ÄNTLIGEN skulle jag göra slag i saken och prova den klänning som står högst upp på min ’födelsedagsfestsklänningsfavoritlista’ nämligen en Up-to-me-ism Strap Dress.
Min kropp kräver en stl.3 och färgen chalk, nu fick jag prova en indigo och i storleken 2 (inombord utbrast jag iofs i ett spontant hurra när blixtlåset faktiskt gick upp, att jag sen inte kunde andas var en annan femma), tack var denna provning blev jag säker både på färg och storlek. Det andra plagget som stod på provlistan och som jag fullkomligt älskade var en Wigwam, har sett den på så många andra men aldrig provat den. Och JA det uppstod amore – så pass mycket amore att expediten mer eller mindre fick slita av mig klänningen och milt och försiktigt leda mig ut från provhytten.
Mer rea till folket =)
Kvällen avslutades med tapas, detta spanska favoritplock – till det, rosé – förstås! (utom då för tösen från frikyrkornas högborg Jönköping ;).








Tack för igår!
/Carre

7 kommentarer:

  1. Tack själv för en jätte trevlig kväll tillsammans med dig och Sanni:)Idag var det lite segt och det måste ju bero på allt pratande igår och solen och värmen ;) Men det var det värt. Efter allt promenerande var det så gott att få frossa i Tapas och Rrrossé (som den franske kyparen sa).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka sötnosar ni är och så mycket fint ni har provat. ;-)

    För att inte tala om hur gullig du var i den vita stassen i inlägget under, du ser ju ut som en student för f*n. Är du säker på att du är närmare 50 än 20?

    Här är så lite dator att jag nästan får dåligt samvete, men det har varit mycket med huset och kattungarna nu. Nu sitter jag här med lite vitt och cider, alldeles iskallt. Vädret har varit kanon och jag hoppas det är lika fint i morgon så jag får fortsätta utomhus.

    Ville bara tala om att jag fanns och inte har glömt dig.

    Puss

    SvaraRadera
  3. Mmmm...så fina saker. Den där guldiga saken vill jag ha. Du vet glittertanten i mig vaknade och vinkade hejvilt "ge mig..."!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, mer rea till folket! Ser ut som om ni hade det väldigt trevligt med lovely Sannibus:) Kram!

    SvaraRadera
  5. Heeej gumman. TAck snälla för dina underbara ord och som alltid får jag mig ett gott skratt eller två när jag läser din blogg. Jag hade det SUPER! trevligt igår och det gör jag gärna om! TAck snälla för trevligt sällskap och goda skratt. Kram på dig också "Ankan" ;) Godaste tösabitarna denna sidan sverige! :D

    SvaraRadera
  6. Vilken toppen dag!! Så fin du är i Up-to-ism tjofräsen! :)
    Nu - rusa ner och ta nässpray innan jag får andnöd!! :D

    SvaraRadera
  7. Wow, den klänningen var superfin på dig och jag håller med Maria du är skitsnygg.

    SvaraRadera