CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 13 november 2010

En lördag

Idag, ännu en dag.
I brist på kloka, underhållande och/eller smarta ord får ni hålla tillgodo med text av dåligt underhållningsvärde tillsammans med några halvtaskiga bilder.
Perre inledde dagen med att meddela ’du vet väl om att du ska vara inne i stan om en dryg timme?’
’Mmm’ – svarade jag trött, väl medveten om att jag hade ont om tid.
Fixade kaffe, hängde upp tvätt, tömde diskmaskinen, fyllde diskmaskinen etc. etc.
Jisses. Varför börjar jag alltid med en massa sidoprojekt när jag vet att jag har brått???
Nåväl, in till stan. På date. Mollydate.
VAAA!!!
Det har du minsann inte nämnt. Nixpix. Surprice!
Fick idag det stora nöjet att fika tillsammans med mormor, ’Mollymormor’.
Att kalla denna underbara kvinna för mormor är inte att ge henne rättvisa (eller så är det just det de är, hmm - ska fundera på saken)
Maken till tjusig människa full av energi får man leta efter. Jag kände mig som en vimsig tonåring bredvid.
Och så har vi en affär ihop, eller två.
För en tid sedan lade hon ut lite plagg hos Bina och jag knep två av dem.
En efterlängtad lila Tenfold (som ni sett) och en annan dyrgrip som nu är i min ägo. Återkommer om den senare.
På väg till den södra förorten mötte jag en trupp försäsongstomtar, vet inte om plåtburkar i händerna är den senaste tomteaccessoaren, hehe. Hur som helst såg de ut att ha det trivsamt.
I 180 till Farstahallen. Gled in där ungefär 3 minuter innan matchstart. Som vanligt.Typ.
Matchen var en tät spännande historia.
Resultatet 8-4 till Farstas favör, kändes bra. Helt okej faktiskt.
För min del var vinsten ännu ett bevis på min förträfflighet i sekretariatet, vilken klippa jag är.
De s.k. experterna talar om att tuff fys är nyckeln till årets framgångar, bahhh…
Känns det bättre för dem kan jag bjuda på det ;)
Hem.
Vinkade av Perre som skulle på Aktiemöte (eller vad man ska kalla dessa grabbsammankomster?!?)
Tänkte jag skulle återlämna Häxutstyrseln från Halloween till grannen.
Fastnade där i två timmar, drygt (tack för kaffet Angela) – vi är ungefär lika goda pratare båda två =)
Hämtade upp Sebban
Fest med sjörövartema stod på programmet. Klart man ställer upp och skjutsar. Alltid.
Hem, ljuva hem.
Middag för dagen. En riktig härlig ’singeldinner’. Bruna bönor, ätna direkt från kastrullen. I soffan.. ahhh, gott.
De e lördag mina vänner

Bruna bönan
/Carina





5 kommentarer:

  1. Fullspäckad lördag med en kulinarisk avslutning! Bruna bönor är bäst :)

    Du är en av de där som passar så himla bra i LK. På mig ser den bara konstig ut tyvärr....

    Kram från V

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få träffa en Mollytjej. Du är snygg som få i din LK.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Sidoprojekt när det är bråttom, här har du en till.
    håller med övriga angående dig och LK. Snygg som få!
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentaren i min blogg!
    Jag har nog alltid gillat att vara där andra tycker det är värst. =)

    Oj vad jag längtar hem till Sthlm när jag tittar in hos dig!

    SvaraRadera
  5. Åh vad skoj att få träffa Molly mormor! :) Vilka häftiga pirater du skjutsat.

    SvaraRadera