CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 9 november 2010

Ovationer

Lite hyllningar är väl aldrig fel!
Börjar med mamma som jag igår körde hem ’lugnt och säkert’ från Danderyds Sjukhus.
Efter hennes knäledsoperation (som gick bra) kommer hon vara konvalescent under 6-8 veckor – misstänker att hon kommer bosätta sig hos oss. Ett tag. Vilket vi tycker är mycket trevligt. (nix, ingen ironi där - det ÄR kul).

Idag firar vi Perres pappa Rolf som nått den aktningsvärda åldern av 75 år.
Han är inte mycket för att fira. Den där Rolf.
Present är därför skickad. Till Dalsland, de bor där (nähä...)
Presenten är dessutom till både han och fru. Hon blir 70 i april.
Vi gillar att å andra sidan att fira.
Man måste ta tillfället i akt, liksom. Dalsland eller ej.
Och skumpa är gott, man blir glad.
Grattis Rolf!


Sen firar jag ER, mina coola läsare.
Tack för den enorma respons som dök upp på bloggen efter gårdagens inlägg om vart man ska droppa sina kommentarer. Jesickens vad roligt.
Efter publicering av detta inlägg kommer jag personligen svara samtliga kommenterare, antingen i respektive blogg eller i bloggen – om tid gives kommer jag även besöka okommenterade bloggar och kanske kommentera. Först. Jag är inte den som är den, nixpix…
Det är så härligt när jag upptäcker hur stjärnklara svar och analyser jag ger. Det känns sunt att vara så tydlig mot sin omgivning, att vara förstådd, skarp och redig i sina svar.
OM det är någon som trots min uppenbara begriplighet ändå inte förstår kan jag tipsa om att slå upp ordet ironi i ordboken. Det kanske löser ett å annat.
Sen firar jag vädret.
INGEN kan väl ha missat SMHI:s klass 2 varning och än färre kan ha missat att när det vankas väder så vankar Carina ut.
På med regnställ. No Molly today. Storm here I come
Om det är någon som av en händelse undrar vad Perre jobbar med så kan ni kika här (det är inte han på bilden men stolen bakom är hans).
Och om det är någon som undrar över ’vem har skrivit det tjusiga kortet till Perres pappa’, så kan jag upplysa om det är jag.
Alla dessa värdelösa talanger som inte kan uppskattas av andra än mig själv, Begravningsbyråer och vänner när de behöver hjälp med födelsedagskorten.
Sökes: Arbetsgivare som är i behov av en något pedantiskt lagd kalligrafikunnig medelålders hundälskande kvinna med en fäbless för shopping, god mat och gillar möjligheterna med internet, okej?

Tjoohooo
/Carina

6 kommentarer:

  1. Hellu!

    Sicket tråkväder ni har, här är kallt som bara den(även inomhus) och de första snöflingorna började just dala ner från skyn.

    Håller verkligen med dig om att det är kul att gratulera folk, gillar när andra blir glada.

    Sen dök där minsann upp en dold talang igen, du verkar ha många strängar på din lya. ;-)

    Skynda er nu in i värmen! *brrrrr*

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Hoppas din mamma snart är på benen igen. Det är inte bara hos er det är oväder. Här i Dalsland (Ed) landar inte snön ens:) Kanonpresent med "Hurtigruten" blev det till Dalsland ser jag, den blir de säkerligen glada för.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Efter lång eftertanke har jag returnerat en award jsg tidigare fick. Alla skratt du bjussar på är helt klart värda en utmärkelse.

    Ha det gott i Fagersjö

    Mr Odd Fellow

    SvaraRadera
  4. Om det är du som har textat korten är du förjäkla bra på det. Jäpp serru!

    SvaraRadera
  5. Hälsa Mamsen och ge henne en Krya-på-Dig-Kram från mig :)
    Kram AnnaCarin

    SvaraRadera
  6. Jag är GRYMT imponerad!!! Men jag såg faktiskt inte att det stod att du verkligen hade textat det hela, my misstake. Superfint iaf du!

    SvaraRadera