CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 18 oktober 2010

Det där med en bok...

Tänk vad vänliga ord kan göra med en.
Först fylls man av dem, suger i sig dem och njuter.
I huvudet börjar tankarna ta form, ja – vad tusan, man kanske skulle skriva en bok ändå, jag menar tio personer kan väl ändå inte ha fel?
Bestämde mig för att njuta lite extra innan jag tog tag i nästa inlägg, det skulle jag inte gjort.
Resultatet blev skrivkramp, vad ska jag skriva om???
Får inte fram ett ord, i alla fall ingenting av underhållningsvärde.
Jag har ingenting att delge mina medmänniskor mer än jämmer och elände.
Åhh eeee, vem sjutton tror jag att jag är, skriva en bok – suckar djupt och inser att mina tankar börjar te sig rätt pinsamma.
Tio välvilligt sinnade personer har uppmuntrat till något som jag med all sannolikhet inte har kapacitet till och allt för att jag blev så fånigt smickrad av ett mail.
Här sitter jag med skämsigt blossande kinder.
Men ett genomsnittsbetyg i nian på strax över 2,0 var jag inte den mest lysande stjärnan i skolan.
Jag kan än i dag inte multiplikationstabellen, jag vet inte skillnaden på verb och substantiv å engelskan är på en 10-åringsnivå (inser här att jag med rätta sågar mig själv vid fotknölarna och att ni nu kliar er ni huvudet och undrar hur en så obildad person kan ha överlevt till dags datum - tur och ett uns av 'streeetsmarthet' säger jag!)
Min gamla lärare skulle förmodligen klappa mig vänligt på huvudet och föreslå att jag skulle leta lagertjänst eller återuppta den för 35 år sedan påbörjade frisörutbildningen ’för det är aldrig försent att avsluta en påbörjad kurs’.
Näe du Carina, ner i gruvan igen.

Modfälld
/Carina

12 kommentarer:

  1. Ojoj vad många fel jag hittar här... rödpennan går ju varm av alla bockar som den tvingas gör i kanterna...
    Här ska det fan inte ner i någon grotta, för då kommer jag och rycker upp dig så det är totalt olönt att du ens tänker tanken...
    Klart som fan att du kan!!! Jag hade också skitbetyg i skolan och jag är inte ett dugg bättre på engelska än vad du är och jag har ändå försörjt mig som journalist i ett helt gäng med år... Så det så!
    Du ska skriva om dina år i det där yrket som anses lite "tvivelaktigt"...
    Har du läst Champagneflickan av Caroline Jensen? Om inte så gör det, den finns som pocket. Det fick hur mycket positiv kritik som helst och då VET!!! jag att du hade gjort det miljoner gånger bättre!!! Och det menar jag av hela mitt hjärta!!!
    Pust, där eldade jag visst upp mig :o) inet meningen men jag hoppas att du vet att jag gör det för att jag rror stenhårt på dig!!! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tjaaaa du Snövit.... Som redan befintlig dvärg blir jag näste man att gå ner i gruvan och hämta dig om du får för dig slika dumheter!

    P.S Glöm inte att 2.0 är dubbelt så bra som 1.0, och bara ett visst antal procent värre än 3.0 som ju ändå ett slags medel? Och ärligt talat: vad har skolbetyg nånsin sagt om nån överhuvudtaget? *låt INTE min äldsta dotter veta att jag sa det där bara*

    SvaraRadera
  3. Sluta genast att nedvärdera dig själv!!
    Du fenomenal på att skriva, det blir bra, roligt, underhållande o intressant! Skapa ur din fantasi, någon/något du drömt om o blanda upp med egna livserfarenheter..det finns massor!
    SJÄLVKLART ATT DU KAN!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Och för den delen så jag inte heller någonsin fått in den där obehagliga multiplikationstabellen i skallen. Här är det till och med fingrarna som åker fram när det handlar om siffror som 5+8...
    så den kommer du inte heller undan med. HA!
    Kärlek!

    SvaraRadera
  5. Vad gäller hur du var i skolan. Se på Anders Borg,(vår finansminister) han hade 1:a ETTA i matematik!! Så glöm det där med skolgången, saknar betydelse hur du var då..nu är nu o då är förgången tid.

    SvaraRadera
  6. Men du gjorde det igen, nu skrev du precis lika bra som du brukar:) Här ska ingen grävas ned, you can do it!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Du har verkligen skrivandets gåva och ihop med lite hårt arbete kommer det att bli väldigt bra. Att du dessutom är snygg, smart och rolig gör det hela bara bättre. Och hur det var i skolan har inget att göra med idag.
    Allt gott och kram från Eva

    SvaraRadera
  8. Håller med alla andra!
    Dessutom är du en riktig pingla, vilken outfit, I like! Är det riktiga uggs eller något man själv skulle kunna unna sig? De var ju bara för underbara!

    SvaraRadera
  9. Nu överdriver du, alla bra får skrivkramp, det är därför man skriver för att man kan jobba när man har lust :-)
    Go for it!

    SvaraRadera
  10. Haha...va kul du är som vanligt!

    Jag är inte heller någon hejare på att tala engelska så vi kanske ska öva på fredag.

    Jag får väl börja något i stil med:

    - Hello, nice to finally meet you Carina. ;-)

    Klart du kan skriva, kolla om det finns någon cirkel där du kan träffa andra som är intresserade som du. När det gäller grammatik och stavfel så spelar inte det någon roll då det ändå är någon annan än du som ska korrekturläsa. Det är förresten då min vän Li från Korrfabriken kommer in. =)

    Min svärmor har gått nån sån kurs och hon skriver en hel del, bland annat kåserar i tebladet(landstingets tidning) och hon har även gett ut några böcker. Hon skriver med humor som du.

    Hon hade en blogg för länge sen men har slutat skriva där.
    kikkip.blogspot.com

    Här i Emmaboda är det regnväder i dag och jag har tjatat på Esme säkert 5 gånger nu att hon ska klä på sig så vi kan gå ner och äta frukost. Jag är hungrig som bara den.

    Ha det nu hur bra som helst!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  11. Ovanstående talare har redan sagt allt. :)Förresten är jag sur på dig igen. Du har fått mig att göra något jag absolut aldrig trodde att jag skulle göra...

    SvaraRadera
  12. Tänk inte så j-vla mycket, bara skriiiiiiv! Så blir det bra ska du se! Jag köper din bok iaf;) Kram

    SvaraRadera