CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 21 oktober 2010

Men vad tusan...

Så var det dags igen – blev påbackad, för fjärde gången…
Under det senaste året har min bil vid ett tillfälle blivit kvaddad av biltjuvar, jag har blivit påkörd bakifrån vid två tillfällen och blivit påbackad framifrån två gånger.
Idag flög den kvinnliga föraren ur bilen helt skräckslagen, ’men guuu förlåt, jag såg inte dig – du har så liten bil’, förvisso en korrekt iakttagelse.
Att hon hade en bil modell större stadsjeep gjorde säkert sitt till.
Nåja, bilen är körbar och solen går upp imorgon igen.
Idag har jag slängt papper, glas och batterier, varit i centrum och bytt varor, lämnat in lotto (wow, vinst på 72:-, vad sägs om det – räcker sannerligen inte till självrisken…), handlat mat, lämnat post till Loppan, blivit påkörd, lämnat tvätt (ren sådan) hos Sebban, kommit hem, promenerat med vovvan och farit runt som en tetting med dammsugaren i högsta hugg.
Jag får nämligen celebert besök imorgon, från Gammelbo - i egen hög person, kvinnan som vigt sitt liv åt att vara ’Hemmagudinna’, är pärlspontens främsta företrädare, loppisfyndens egen härskarinna och sakkunnig på Odd Molly.
Hennes Fredrik, mer känd som Mr. Odd Fellow lotsar henne från de mörka skogarna i Bergslagen till den glittrande storstaden (Det finns dagar då Javabönan lämnar skogen, klär på sig sina Mollykläder och går på stadens gator som en vanlig kvinna).
Jag ska alltså träffa Maria alias Javabönan, bjussa på lunch och frottera mig – ska bli nedrans kul.

/Carina Palmer

3 kommentarer:

  1. Nej, fy bubblan vad trist!! :/

    SvaraRadera
  2. Himla otur du har med din lilla bil. Hoppas den blir snabbt fixad.
    Ha en trevlig Mollydag:) Själv ska jag ut i snöyran och besöka sjukgymnasten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att bli påbackad, men himla trevligt att få besök av Maria! Hälsa! Kram

    SvaraRadera