CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 8 oktober 2010

Lite religiös!?!

Den iakttagande har kanske lagt märke till att jag (i stort sett) alltid har ett kors runt halsen.
Det beror på att jag gillar kors, tycker de är vackra i sin enkelhet, känns trygga och hoppfulla.
Minns när jag konfirmerade mig, ni vet ’alla’ fick kors i olika ädelmetaller, men inte jag :(
Inte ett enda ynka litet kors fick jag – som jag hade sett fram emot det (inte att inte få ett kors utan att få ett kors – kors vad jag krånglar till det...)
Min goda mor såg min besvikelse och veckan efter fick jag ett bonuspaket, ett guldkors - vilket jag använder än idag.
De senaste åren har jag haft på mig ett silverkors, inköpt i självaste Vatikanen (tror nog att det är välsignat av påven själv), känns därför extra coolt.

Här om dagen, nere på Konsum säger killen i speldisken, ’har sett att du alltid har ett kors på dig, är du religiös?’
Möjligen något märklig sak att fråga, funderade - hmm, ’är jag religiös?’, tänkte efter och svarade.
’Japp, jag är nog lite religiös’ – men vilket jädra fånigt svar ’jag-är-nog-lite-religös’, kan man säga så?
Började sedan svamla om min morfar som var katolik, hur han läste bibeln för mig när jag var liten och att jag alltid fascinerats av kyrkor, cyklade till söndagsskolan på eget initiativ, att vi besökt Sacre Coeur, Notre Dame, Petruskyrkan, Storkyrkan och alla möjliga andliga platser världen över - så visst vill jag gärna tro att jag tror på ’något’, det bor utan tvekan en sakral liten filur inom mig.
Killen i kassan log - det här var nog liiite mer information än vad han hade frågat efter =)
Men vad tusan, är man lite religiös så är man – inga märkligheter liksom!

Denna helg är en daghelg, alltså Perre jobbar dag vardag fast på helgen då.
Själv har jag en fundering på att göra något jag aldrig gjort tidigare, dryga ut min obefintliga kassa genom att få iväg saker på en ’bakluckeloppis’, vad tror ni om det?
Försäljningen av Sebbans lya har gått uselt, helt galet – världens finaste och intresse nästan obefintligt, nåja – det blir nytt försök inom kort.
Loppan…. ja.. Loppan ja… äh, får kolla statusen på Facebook.

Den gudfruktige
/Carina

2 kommentarer:

  1. Är Perre också religiös?

    Hos oss är det som vanligt, jag och gubben på helt olika sidor. ;-)

    Nu ska vi snart åka till Morsan med Esme, halleluja!!!!!! sen är det helg.


    Kraaaaaaaaaaam

    PS. Vi hörs om loggor och dylikt på måndag....jag bokar ett möte så skriv in i din kalender. NUUUUUUUU ;-)

    Och förresten, har fortfarande inte fått nåt mail om inloggning till forument. Försökte skapa en användare men fick så klart till svar att den redan var upptagen. *hahaha* DS.

    SvaraRadera
  2. Hej gumman. Är så avis på din färg! Vill också ha färg att bära upp vit så somdu gör! Hmm men det är en bra fråga.. Är man religös.. Nja.. Går ju inte direkt i kyrkan. Tror jag på gud osv. Japp det vill jag nog säga att jag gör. HAr en förkärlek till Mamma Maria och det är henne jag vänder mig till när det skiter sig.. Sen kommer jag in i himmelen?? Näää tror jag absolut inte med tanke på mitt jävla vokabulär... :D ;) KRAM!

    SvaraRadera