CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 22 oktober 2010

Gå igång på!

Det finns vissa saker som jag går igång på, ni vet saker som man retar och irriterar sig på och som man bara inte kan låta bli att kommentera, (vi har alla små akilleshälar…)
En av dem är när folk säger att de har varit på eller ska till Kanarieöarna, öhhh va???
Okej, vad trevligt säger jag (självfallet i en lugn och ödmjuk ton) ska du ö-luffa?
Personen framför mig brukar då se smått frågande ut och svara nej.
Nehe, men vilken ö ska du till då?, (även om jag till 99% vet svaret så kan jag inte låta bli att fråga), min samtalspartner säger då (som jag redan visste) jaaa, Gran Canaria – men vad tusan, säg då det direkt!!!
Hur jäkla svårt kan det vara???, Kanarieöarna är en spansk ögrupp som består av sju större öar: Teneriffa, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, La Gomera, Fuerteventura, El Hierro (och sex mindre öar) åker man till Gran Canaria åker man till en ö i en ögrupp som heter Kanarieöarna, eller på spanska Islas Canarias, tänk att man ska behöva lära folk det om å om igen – vart tog geografilektionerna i skolan vägen, - suck ständigt denna tunga roll som instruktör och handledare åt livets vilsna själar.

Onsdagen på Helenes Krog var för övrigt en formidabel succé, den som inte hade kul då måste vara totalt humorbefriad (stackars människa), jag kan varmt rekommendera en ’mittiveckan’ utgång framöver – delad glädje är dubbel glädje, don´t forget OCH bokar du via mig så går ni två till priset av en vilket förstås är fantastiskt isig.
Sedan har jag likt en kamikazepilot shoppat lite OM på Tradera, hela köpet gick ut på att ett sälj slog in och det gjorde det, i alla fall delvis....
Nu gäller det bara att samköra det hela, sälja i Täby och köpa i Hässelby, eftersom det är kontanta medel som gäller ökar svårighetsgraden avsevärt – men då logistik är en av mina favoritsysselsättningar så ska det nog lösa sig.

Idag har jag varit hiskeligt upptagen, därav det sena inlägget, mer om det imorgon.
Annars är det en lugn helg, gratta barndomsvännen Susse imorgon, ut och lyssna på Perres barndomskompis band på kvällen.
Sebban hoppas på att kunna fira en lyckad försäljning (som i skrivandets stund ännu inte är klar)
Loppan ska… Loppan ska… - näe, jag har faktiskt ingen aning…

Nu är det fredag
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar