CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 15 oktober 2010

Tur?

En del verkar ha sån nedrans tur med allt, de har värsta grymma jobben, de har de mest välartade barnen, de har hem som tagna ur vilket heminredningsmagasin som helst och de verkar ständigt vara glittrande glada, tur för dom liksom…
Jag vill också ha lite tur, jag tycker det är dags för Fru Fortuna att slå ner i min vardag (nu finns här alltid någon träaktig som hävdar att man har tur som bor i Sverige, tur att man är frisk, tur att man har familj och tur att man har en underbar man (nja, där måste jag nog lägga in en passus om att god smak och skicklighet har hjälpt till) bla. bla. bla…) och det finns ingenting som heter tur utan tur är frukten av ett hårt arbete, suck – vilka glädjedödare.
Okej, jag har kanske inte fysiskt slitit som ett djur men mentalt har jag jobbat, tänkt och funderat, har haft hjärngympa för flera verksamhetsår framåt, gills inte det?
Har även hört att turen kommer till dem som förtjänar den och att bra människor har tur, är jag en dålig människa?
Kan jag inte bara få de där ynka sju rätt på Lotto, hey – jag har trots allt sponsrat Svenska Spel de senaste tre decennierna, räknas inte det?
Eller varför får jag inte uppleva tv-reklamskänslan ’plötsligt händer det’ då jag skrapar veckans triss?
Dessutom, visst känns det som om det är ’fel’ människor som ofta vinner – de åker utomlands och shoppar fransk design och exklusiva importerade bilar.
Nej, jag tycker att det är viktigt att ge tillbaka, att låta pengarna stanna i landet.
Jag hade flyttat till Kurortshotellet i Varberg, köpt en Koenigsegg och investerat i Odd Molly :)

Dadaaaaa!!!
Grand Premiär för domänen http://www.fredagsmailsbloggen.se/ - hur coolt är det inte med en egen domän?
Mina bloggläsande vänner har fått för sig att jag skulle kunna skriva en bok, det framförallt efter gårdagens inlägg, bortsett från de inlägg då jag beskrivit Odd Molly klanens sektliknande träffar har jag aldrig fått så många kommentarer som nu, ooouuuuiiiiiiii – vilken grej =)
Beröm är en färskvara, sitter just nu och suger i mig och försöker konservera lite av den, men bok he he… tack alla söta, men då ska man ha något vettigt att berätta ;)
Helgen i övrigt är hyfsat späckad, imorgon är det ’secktime’Farsta IBK möter Tillberga från Västerås, jag speakrar och noterar, allt i vanlig ordning och på kvällen blir det middag hos brorsan på söder.
Söndag är det visning hos Sebban igen, vilket i sin tur innebär ännu en liten touch från moi´, på söndag har jag även bjudit över min pappa…
Loppan
ska ehhhh… äh, kollar Facebook.

Lucky me
/Carina

3 kommentarer:

  1. Tjaba tjena hallå=)
    Lycka till med innebandyn. Jag känner mig kluven över vilket lag som jag ska heja på. Är uppvuxen i Tillberga och hade en underbar uppväxt där ute på landet tills vi flyttade in till storstan Västerås under jullovet i tredje klass. Minns än idag hur jag hatade att flytta. Jag rev sönder tapeterna i flera rum, bröt av grenar på fruktträden, ristade in ord i träpanelen på huset osv. Allt i hopp om att de nya husägarna inte skulle vilja ha vårt hus då. Anledningen till flytten var att vi bara hade en toalett och vi var fem personer. Snacka om i-landsproblem. Chocken kom när jag började i en ny tuff klass. Ja, sen blev det som det blev, men skoltrött var jag sen dess. Ja vilka minnen det ploppar upp.
    Ha en bra helg och hoppas du hinner vara ute lite i solen oxå:)
    Kramiz AnnaCarin

    SvaraRadera
  2. haha...ja hur coolt är det inte med en egen domän?! ;-)

    Jag har 2 och inte f-n har jag något på mina för det, kanske vore dags att fixa det.

    Turen kommer när man minst anar det och behöver det, som den där gången i januari för många år sedan när räkningarna hopade sig och jag skrapade en trisslott och vann 10.000.

    6.000 försvann direkt i räkningar men vad gör det, jag vann i alla fall. =D

    Det är snart din tur, var så lugn!

    Ha nu en riktigt mysig helg!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också vilja vinna nåt. Kanske är dags att börja spela då....Klart du ska skriva en bok! Skriv i krönikeform. Har precis läst Mia Skäringers krönikebok, kanonbra! Kram

    SvaraRadera